تابناک گیلان ؛
تابناک گیلان: امروزه گردشگری شهری را یکی از عوامل مهم توسعه اقتصادی-اجتماعی و رفاهی شهر و شهرنشینان می­دانند. به همین سبب، مسؤلان امور گردشگری و شهری در پی ارتقا و گسترش آن بر آمده­اند. گردشگری بر اساس وجود جاذبه های دیدارگر شکل می­گیرد و یکی از پر جاذبه­ترین مکان­های گردشگری‏‏‏‎‏، شهرها می­باشند.
کد خبر: ۱۰۸۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ 09 October 2015
تابناک گیلان: امروزه گردشگری شهری را یکی از عوامل مهم توسعه اقتصادی-اجتماعی و رفاهی شهر و شهرنشینان می­دانند. به همین سبب، مسؤلان امور گردشگری و شهری در پی ارتقا و گسترش آن بر آمده­اند. گردشگری بر اساس وجود جاذبه های دیدارگر شکل می­گیرد و یکی از پر جاذبه­ترین مکان­های گردشگری‏‏‏‎‏، شهرها می­باشند.

به گزارش تابناک گیلان، گرچه امروزه ملاک توسعه را نیروی انسانی کارآمد اجتماع تعریف می کنند و این بهترین شاخص برای تعیین سطح توسعه یافتگی جوامع مدرن است اما در اجتماع در حال گذار پتانسیلهای طبیعی توسعه را نباید از نظر دور داشت.

وقتی نیروی انسانی کارآمد نمی تواند تولید فکر و اندیشه و علوم کاربردی کند که در نهایت به رونق اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی برسد جوامعی همچون ما دست به دامان طبیعت و بهره کشی از ظرفیت های طبیعی پیرامون می شود.

ایران با برخورداری از پهنه دریایی در شمال و جنوب کشور از مزیتی نسبی در توسعه گردشگری دریایی برخوردار است که می تواند در جذب گردشگران داخلی و خارجی نقش مهمی ایفا نماید.

دریای خزر در شمال ایران و در مجاورت با سه استان گیلان، مازندان و گلستان موقعیت مناسبی را برای دسترسی به دریا برای گردشگران فراهم کرده که می تواند سنگ بنای توسعه گردشگری ساحلی باشد.

با این حال برای نمونه استان گیلان به دلیل فقدان امکانات و خدمات مورد نیاز برای تفریح دریایی و کم توجهی مسوولان به این بخش، از امکانات و تفریحات دریایی چون غواصی، موج سواری، ماهیگیری در آب های عمیق و آکواریوم دریایی و گردش در دریا بهره چندانی نبرده است.

کارشناسان صنعت گردشگری معتقدند رفع مشکلات مرتبط با گردشگری دریایی نیازمند توجه ویژه مسوولان است تا زمینه ساز رشد اقتصادی و افزایش اشتغال در منطقه باشد.

شب گذشته بود که شبکه تلویزیونی بی بی سی گزارشی از جذابیت ها و شگفتی های گیلان ما پخش کرد که مقدمات گزارش امروز ما و تلنگری دوباره به مسئولین گردشگری استان بود.

شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی گزارش داد: دو استان مازندران و گیلان از مناطق جذاب گردشگری این کشور شمرده می شوند.

به گزارش این شبکه، ایران از طبیعت جذاب و زیبایی برخوردار است. یک گردشگر می تواند با استفاده از هواپیما کمتر از یک ساعت از بیابان داغ در مرکز ایران تا مناطق کوهستانی با ارتفاع پنج هزار متر در شمال غربی و از کرانه های جنوبی غنی از نفت تا جنگل ها و کرانه های شمالی دریا بازدید کند. دو استان مازندران و گیلان از مناطق زیبای ایران شمرده می شوند.

کریم جوهری گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود: دو استان مازنداران و گیلان در شمال ایران از مناطق طبیعی و جذاب این کشور شمرده می شوند. گردشگری از مهم ترین منابع درآمدی سکنه این دو استان است به طوری که هزاران نفر از ایرانی ها برای گردش و خرید وارد بازارهای سنتی این دو استان می شوند که مملو از ماهی ها، میوه جات و سبزیجات است. این دو استان در کنار دریای خزر واقع شده اند. جنگل های زیبا، رودخانه ها، آبشارها و سواحل گسترده از زیبایی های این منطقه است. خانواده های ایرانی برای رها شدن از شلوغی های تهران پایتخت به این مناطق زیبا می آیند و لذت می برند.

شهروند ایرانی گفت: بازار اینجا سنتی است. مناطق اندکی در ایران وجود دارد که همه فروشندگان در یک منطقه جمع شده اند. این فروشندگان تنها می خواهند معیشت روزمره خود را تامین کنند و سپاسگذار خداوند هستند.

شهروند ایرانی گفت: طبیعت سبز، آرامش و دریای این استان بسیار زیباست و با لذت بردن از این مناطق برای مدت زمانی از شلوغی های تهران دور می شویم.

شهروند ایرانی گفت: بیشتر کسانی که به مناطق شمالی ایران می آیند از شهروندان این کشور هستند چرا که بیشتر نقاط ایران نسبتا خشک است و مناطق سرسبز در شمال این کشور واقع است و شمار زیادی از دوستداران طبیعت و گردشگری را به خود جذب می کند.

گزارشگر این شبکه افزود: ده ها هزار نفر از گردشگران ایرانی و خارجی به دو استان مازندران و گیلان می روند تا از آب دریا بهره مند شوند و بر روی شن های گرم آن قدم بزنند و شاید بخواهند چند شیر بلال کباب شده در ساحل میل کنند.

با وجود آنکه شمال ایران به مانند دیگر مناطق گردشگری این کشور با کاهش شدید گردشگران خارجی پس از انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 روبرو شده است ولی مقامات این کشور تلاش می کنند این وضع را تغییر دهند. آزادی نسبی که به گردشگران در این مناطق داده می شود و ویلاها و مراکز خرید پیشرفته و طبیعت زیبا کمک زیادی به بازگشت گردشگران به این منطقه می کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار