سومین حرم اهل بیت علیه السلام در روز شهادت حضرت زهرا (س) غرق در عزا و ماتم است
کد خبر: ۱۰۸۴۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴ 27 December 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: عزاداران و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در روز شهادت حضرت زهرا (س) با حضور در حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در غم شهادت پاره تن پیامبر اسلام عزاداری و مرثیه سرایی می‌کنند.
حجت الله طلایی، معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات آستان مقدس گفت: امروز سه شنبه ۶ دی ماه، از ساعت ۱۰ صبح در شبستان امام خمینی (رحمت الله علیه)، حجت الاسلام و المسلمین حسین آبادی خطبه فدکیه را با حضور زائران و مجاوران حرم مطهر، قرائت خواهد کرد و بعد از اقامه نماز ظهر و عصر نیز، مداح روشن دل، محمد شریف زاده مرثیه سرایی می‌کند.
وی در ادامه به آیین لاله گردانی خدام حرم مطهر اشاره کرد و گفت: در شام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، خادمان آستان مقدس سیدالسادات الاعاظم، ضمن خطبه خوانی و تشییع نمادین بانوی دوعالَم، با در دست داشتن لاله‌های روشن در رثای شهادت مظلومانه سیدة النساءالعالمین، مرثیه سرایی خواهند کرد.
حجت الله طلایی پیرامون نمایشگاه‌هایی که در ایّام فاطمیه، در حرم مطهر برگزار می‌شود گفت: نمایشگاه مجموعه پوستر‌های خانه طراحان و نمایشگاه عکس از تشییع و تدفین شهدای حرم مطهر و همچنین گالری سیار، شامل بیش از ۱۰۰ اثر تجسمی با محوریت مقاومت، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام، در طول این ایام در آستان مقدس برپا شده است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات آستان مقدس گفت: همچنین آثار فاخر استاد حسن روح الامین که با موضوع بزرگداشت شهدای حرم مطهر در رواق عسکرخانی، نقاشی و به موزه آستان مقدس اهدا شده است، در معرض دید عموم در موزه قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار