در این گزارش وبگردی، با خواص میخک آشنا می‌شوید.
کد خبر: ۱۰۸۴۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶ 28 December 2022

میخک که نام علمی آن Syzygium aromaticum است و به میخک صدپر هم معروف است، دارای عطر و طعم خوبی است و همچنین به‌عنوان ادویه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. میخک خواص درمانی و دارویی زیادی دارد حتی چوب میخک نیز برای سلامت بدن و درمان بیماری‌ها خواص فوق‌العاده‌ای دارد. میخک طبع گرم و خشگ داشته و این گیاه سرشار از ویتامین C است و خواص ضدباکتریایی و ضد ویروسی دارد.

خواص میخکوب کننده میخک!

از خواص دارویی میخک می‌توان به درمان سردرد، بیماری‌های دهان و دندان، تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به کاهش قند خون و موثر بودن در افراد دیابتی، کمک به کاهش وزن و لاغری، محافظت از کبد، کمک به سلامت دستگاه گوارش، استحکام استخوان‌ها، کمک به پاکسازی خون و... اشاره کرد.

 

از میخک به غیر از استفاده به عنوان دارو، می‌توانید برای طعم‌دار کردن غذاها و نوشیدنی‌های مختلف مثل خورش، کباب و چای‌ها استفاده کنید. این ادویه‌ی خوش عطر و طعم برای عارضه‌های مختلف در زنان و مردان راه‌حل‌هایی دارد که شاید تا به حال نشنیده باشید.

خواص عمومی میخک


ضد عفونی کننده‌ی دستگاه گوارش
کنترل سطح قند خون
افزایش تولید انسولین
رهایی از اعتیاد
کمک به ترک سیگار
سلامت کبد
از بین بردن علائم سیروز کبدی و بیماری کبد چرب، بهبود کلی عملکرد کبد
افزایش سلامت دستگاه تنفسی
درمان برونشیت و آسم
جلوگیری از چاقی
پیشگیری از سرطان
سلامت دهان و دندان
مبارزه با التهاب لثه و پلاک
افزایش دمای بدن و کاهش استرس و اضطراب


خواصهای دیگر میخک


افزایش رشد مو، استحکام تارهای مو، محافظت از پوست سر در برابر شوره، کمک به ضخیم شدن مو با کمک خواص ضدالتهابی، افزایش گردش خون پوست سر و تحریک رشد مو‏، تقویت میل جنسی و مبارزه با ناتوانی جنسی در زنان و مردان‏، کاهش خارش پوست سر و جلوگیری از سفید شدن موها، کاهش احساس گرسنگی به صورت طبیعی، کمک به شکستن سلو‌های چربی، منبع غنی از فیبر، افزایش متابولیسم و توقف افزایش وزن، بهبود سرما خوردگی.

 

کلام آخر
همان‌طور که دیدیم میخک فواید زیادی دارد و هنگامی که به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم و متعادل در نظر گرفته شود، موثرتر است. بنابراین سعی کنید در طول هفته، چند وعده میخک را در وعده‌های غذایی خود بگنجانید. شما به راحتی می‌توانید میخک آسیاب‌شده را در بسیاری از غذاهای خود بگنجانید و به آن‌ها عطر و طعم دلپذیری بدهید. همچنین می‌توانید برای تهیه چای یا دمنوش گل میخک، ۱۰ گرم میخک را با یک لیتر آب‌جوش مخلوط کرده و بگذاریم برای ۵ دقیقه دم بکشد. طبع میخک بسیار گرم است و مصرف میخک برای افرادی که طبع گرم دارند توصیه نمی‌شود

برچسب ها: خواص ، خواص میخک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار