رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۵۹ هزار و ۷۵۳ خدمت برای مراقبت بیماران مبتلا به دیابت در این استان انجام شده است.
کد خبر: ۱۰۸۵۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷ 02 January 2023

به گزارش خبرنگار مهر، پژمان بختیاری‌نیا ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان آذرماه سال جاری، تعداد ۱۷ هزار و ۹۵۵ خدمت برای مراقبت افراد پیش دیابتی (افرادی که در معرض ابتلاء به دیابت هستند)، توسط بهورز و یا مراقب سلامت خانه‌های بهداشت و تعداد ۵۹ هزار و ۷۵۳ خدمت برای مراقبت بیماران مبتلا به دیابت، توسط پزشکان مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز انجام شده است.

وی افزود: در سال ۱۳۸۳ برنامه پیشگیری و کنترل بیماری دیابت و ادغام آن در نظام شبکه‌های بهداشتی درمانی کشور در مناطق روستایی استان آغاز شد و نتایج حاصل از اجرای این برنامه نشان داد که شیوع دیابت نیز همانند بسیاری از کشورها سیر صعودی دارد.

وی اظهار کرد: در برنامه پیشگیری و کنترل بیماری دیابت، بیماران دیابتی در سطح روستاها شناسایی، کنترل و درمان می‌شدند ولی در طرح جدید تحت عنوان «پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر و عوامل خطر مربوط به آن» در قالب برنامه ارزیابی میزان احتمال خطر ۱۰ ساله بروز سکته‌های قلبی و مغزی کشنده و غیرکشنده که از سال ۱۳۹۶ در نظام شبکه بهداشت و درمان مناطق شهری و روستایی استان ادغام شد، خدمات شناسایی، کنترل و درمان بیماری به تمامی مردم ارائه می‌شود.

بختیاری‌نیا با اشاره به این موضوع که هدف کلی این برنامه جلوگیری از افزایش بیشتر چاقی و دیابت است، گفت: تفاوتی که این طرح با اقدامات قبل از نظام بهداشتی دارد، شناسایی افراد قبل از ابتلاء به بیماری است که به دنبال آن اقدامات آموزشی، مشاوره و تجویز دارو برای آنها صورت می‌گیرد تا مانع از ایجاد یا پیشرفت بیماری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار