طرح شبدري ايل‌گلي، ساختمان مرکزي پايانه مسافربري تبريز، بيمارستان کودکان مبتلا به سرطان و دو تقاطع غيرهمسطح در ميدان راه‌آهن و ورودي وادي رحمت، با مجموع اعتبار 120 ميليارد تومان، تا خرداد سال آينده تکميل و به بهره‌برداري مي‌رسند.
کد خبر: ۱۰۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶ 06 March 2015

 دکتر صادق نجفي شهردار تبريز از افتتاح پنج پروژه بزرگ عمراني با اعتباري بالغ بر 120 ميليارد تومان، در بهار سال آتي خبر داد و گفت: طرح شبدري ايل‌گلي، ساختمان مرکزي پايانه مسافربري تبريز، بيمارستان کودکان مبتلا به سرطان و دو تقاطع غيرهمسطح در ميدان راه‌آهن و ورودي وادي رحمت، با مجموع اعتبار 120 ميليارد تومان، تا خرداد سال آينده تکميل و به بهره‌برداري مي‌رسند.

به گزارش خبرنگار ما ؛  دکتر صادق نجفي در حاشيه بازديد از مراحل اجراي بيمارستان کودکان مبتلا به سرطان، با بيان اين مطلب خاطرنشان کرد: طرح شبدري ائل گلي، دومين ورودي کلانشهر تبريز از طرف اتوبان شهيد کسائي است که نقش مهمي در روان‌سازي گره ترافيکي منتهي به اين مسير خواهد داشت.

وي افزود: اين طرح هم‌اکنون در مراحل پاياني اجرا بوده و در سه ماه نخست سال آتي به بهره‌برداري مي‌رسد.

شهردار تبريز، در ادامه اجراي پروژه بيمارستان کودکان مبتلا به سرطان را از اقدامات ضروري و ماندگار عمران و توسعه شهر تبريز دانست و افزود: با توجه به طراحي و ساخت اين بيمارستان در پنج طبقه و برخورداري آن از فناوري‌ها و تجهيزات روز پزشکي، پيش‌بيني مي‌شود اين مرکز، نقش موثري در رفع نيازهاي درماني تبريز، منطقه و حتي ساير شهرهاي مجاور، خواهد داشت.

نجفي همچنين، بر لزوم فضاسازي‌ها و رنگاميزي‌هاي متناسب با علايق کودکان در اين بيمارستان تاکيد کرد.

شهردار تبريز همچنين پروژه ساختمان اصلي پايانه مرکزي تبريز را از نيازهاي 35 ساله شهر تبريز خواند و گفت: پروژه ساختمان اصلي پايانه مرکزي تبريز، پس از 35 سال بلاتکليفي، بهار سال آينده به بهره‌برداري مي‌رسد.

وي يادآور شد: در کنار تاثيرات ارزنده‌اي که اين پروژه در حوزه حمل‌و‌نقل بين شهري خواهد داشت، سعي شده تا در طراحي و اجراي آن، ايجاد يک اثر فاخر و زيباي معماري مورد هدف باشد.

صادق نجفي با اشاره به اجراي پرشتاب دو تقاطع غيرهمسطح ميدان راه‌آهن و ورودي وادي رحمت، اظهار داشت: تقاطع غيرهمسطح راه‌آهن با توجه به تراکم برخي تاسيسات در محدوده اجراي پروژه، با پيچيدگي‌هايي همراه بود که خوشبختانه، طي هماهنگي‌هاي صورت‌گرفته و همکاري دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط، رفع شده است.

وي اضافه کرد: پروژه ميدان راه‌آهن، از ديگر نيازهاي اساسي شهر تبريز در حوزه عمران است که در مراحل پاياني اجرا قرار داشته، و افتتاح آن نقش تعيين‌کننده‌اي در تسهيل ترافيکي ميدان راه‌آهن خواهد داشت.

شهردار تبريز همچنين روند پيشرفت پروژه تقاطع غيرهمسطح معراج را رضايت‌بخش خواند و گفت: اين تقاطع در مسير اتوبان شهيد کسايي به وادي رحمت، در تسهيل ترافيکي به خصوص در برخي مناسبت هاي خاص و همچنين کاهش تصادفات مسير، موثر خواهد بود.

نجفي مجموع اعتبار پنج پروژه فوق را 120 ميليارد تومان را خواند و افزود: با توجه به قرار گرفتن اين پروژه‌ها در واپسين مراحل اجرا، بهره‌برداري از آن‌ها تا پايان سال جاري نيز امکان‌پذير بود؛ اما ترجيح داديم با تکميل جزئيات باقي‌مانده، دستاوردهاي عمراني شهر را در ايده‌آل‌ترين شرايط ممکن، تقديم شهروندان کنيم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار