مدیرعامل شرکت گاز استان البرز گفت: در فرایند محاسبه بهای گاز مصرفی، همه مصرف کنندگان به ۱۲ پلکان تقسیم شده‌اند. بر این اساس هزینه پله نخست تا سوم به نسبت سال گذشته هیچ تغییری نکرده است و افزایش قیمت نداشته‌ایم از پله چهارم تا ششم ۳۰ درصد هر پله نسبت به پله قبل افزایش قیمت داشته است، از پله هفتم تا دهم هم حدود ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته است.
کد خبر: ۱۰۸۶۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷ 10 January 2023

به گزارش «تابناک البرز» سید رضا غفاریان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طی روزهای آتی شاهد افزایش برودت هوای البرز هستیم، اظهار کرد: با آغاز دی ماه شاهد افزایش مصرف گاز در استان به دلیل کاهش محسوس دما هستیم به طوری که برای مثال میزان مصرف گاز مشترکان در چهارم دی در مقایسه با دومین روز از این ماه ۳۰ درصد (۲ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب) افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه بهای مصرفی گاز در ایران در مقایسه با سایر کشورها بسیار پایین است و همین باعث بی توجهی به مدیریت مصرف شده، ادامه داد: قیمت گاز در سایر کشورها متر مکعبی ۱۰ هزار تومان محاسبه می‌شود این در حالی است که هر متر مکعب گاز در ایران ۴۰ تومان به فروش می‌رسد.

این مسئول با تاکید بر وجود مشکلاتی برای  تامین گاز توضیح داد: در این شرایط برای اینکه بتوانیم گاز مشترکان خانگی را تامین کنیم ناچار شدیم میزان گاز ارائه شده به صنایع را کاهش دهیم و علاوه بر این تعدادی از اماکن ورزشی استان هم تعطیل شده اند.

مدیرعامل شرکت گاز البرز اضافه کرد: از مشترکان خانگی  تقاضا می‌شود تنها  ۱۰ درصد در مصرف گاز صرفه جویی کنند چون همین میزان  صرفه جویی با دو برابر استحصال از پارس جنوبی برابری می کند.

غفاریان توضیح داد: مدیریت مصرف کار سختی نیست و از مشترکان تقاضا داریم ۱۰ درجه از حرارت وسایل گرمایشی خود کم کنند، لباس گرم بپوشند و در اتاق‌های بدون استفاده را ببندند چون با همین کارهای ساده حدود ۶۰ میلیون متر مکعب صرفه جویی در انرژی گاز صورت می گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با اشاره به اینکه هزینه گاز مصرفی مشترکان پرمصرف به صورت پلکانی محاسبه می‌شود، گفت: در فرایند محاسبه بهای گاز مصرفی، همه مصرف کنندگان به ۱۲ پلکان تقسیم شده‌اند. بر این اساس هزینه پله نخست تا سوم به نسبت سال گذشته هیچ تغییری نکرده است و افزایش قیمت نداشته‌ایم از پله چهارم تا ششم ۳۰ درصد هر پله نسبت به پله قبل افزایش قیمت داشته است، از پله هفتم تا دهم هم حدود ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

غفاریان با بیان اینکه حدود ۶۴ درصد مردم استان البرز در سه پله نخست هستند و گازبهای آنان هیچ افزایشی نداشته، اظهار کرد: ۱۶ درصد از مردم استان البرز در ۳۰ درصد افزایش قرار داشته و ۱۱ درصد که پر مصرف هستند هم در ۵۰ درصد افزایش قرار گرفته‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار