بسته ویژه خبری تابناک قم:
سایت تحلیلی خبری تابناک قم؛ سعی دارد تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخبار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی استان، که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد را به نقل از منابع مختلف، در یک بسته خبری برای مخاطبان آماده و منتشر نماید.
کد خبر: ۱۰۸۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶ 10 October 2015
برخی ساخت و سازها در قم توجیه نداشته

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر قم به موضوع اختلاس‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: مشکلاتی به مملکت ما ضربه وارد کرده ‌که نخست اختلاس است و دیگری سوء مدیریت که اینها کمر نظام را شکسته‌اند.

وی ادامه داد: ما در این کشور همه چیز داریم و خداوند نعمت خودش را برای ما قرار داده و این در حالی است که یک صدم جمعیت دنیا را داریم، 10 درصد از منابع دنیا در کشور ما قرار دارد ولی متاسفانه این اختلاس‌ها ضربه زیادی را به مردم و کشور وارد کرده است.

این مرجع تقلید گفت: بیت‌المال حسابش در قیامت معلوم است اما در این دنیا بنا به فرموده حضرت علی(ع) بیت‌المال در دنیا یک مرتع سرسبز است که اگر در جایی غیر از خودش و خدمت به مردم مصرف شود بیماری وبا می‌شود که آبروریز خواهد بود و همه از آن مطلع خواهند شد.

وی بیان کرد: مسئولان باید در مصرف بیت‌المال دقت کنند و همین دادگاه اختلاس نفتی بیماری شده که آبروی نظام را خدشه‌دار کرده و اگر به این جمله گهربار حضرت علی(ع) گوش داده بودیم امروز آبروی ما در دنیا حفظ می‌شد و من از خداوند می‌خواهم که به ما آبرو عطا کند.

آیت‌الله جوادی آملی خطاب به شهردار قم تاکید کرد: شهرداری باید بنا به بودجه‌ای که دارد کار کند و خروجی‌ها را مشخص کند که از این طرح چه هدفی دارد و نکند این پول‌ها در جاهایی که لازم نیست خرج شود که متاسفانه قبلا بعضی از ساخت و سازها در این شهر توجیه نداشته‌اند و الان کارایی ندارند و کم کم متروکه می‌شوند.


زنگ خطر زاکانی از اجرای برجام

رئیس کمسیون ویژه برجام، طی همایشی در مدرسه علمیه فاطمه معصومه قم اظهار داشت: طبق گزارشات و بررسی ما با برجام سیستم دفاعی و امنیتی ما قطعاً آسیب جدی می بیند. درباره تحریم ها آنچه آقا گفته اند اصلاً عملی نشده است

به نقل از خبرگزاری دانشجو، علیرضا زاکانی گفت: در دوره های قبل در برابر مسائل و برنامه های هسته ای مجلس تقریباً در حاشیه بود که این خود یک ضعف محسوب می شد. در همین برجام هم در طول این دو سال مذاکرات و پس از آن و حتی وین، گزارش دقیقی به ما ندادند. حتی دبیر و اعضای شورای امنیت ملی هم در کمسیون گفتند که تیم مذاکره کننده ما را در جزئیات قرار نداده است.

وی در ادامه افزود: در برجام همه دشمنی ها، کینه ها و توطئه  دشمن در طول این سی سال جمع شده و ماحصل آن برجام شده است و با ریزبینی عجیبی در برجام آورده شده است. مثلا در متن برجام ابتدا می گوید که تحریم ها برداشته می شود، اما در ادامه متن می بینیم که تبصره ها و بند های بعدی به شکلی برداشته شدن تحریم ها را در ابهام می برد. برجام وقتی از ابتدا خوانده می شود خوب است؛ اما تا آخر که خوانده می شود به عمق فاجعه پی برده می شود.

رئیس کمسیون برجام در ادامه با توجه به این که پس از اجرای برجام، نقض آن کشور را به معرض سقوط می برد افزود: در روند اجرای برجام ایران جرأت مخالفت با کاری را نخواهد داشت. چون اگر ایران اعتراض کند سیستم را به نحوی چیده اند که رأی گیری با خودشان است و حتی می توانند نظام را به سقوط بکشانند. زیرا به راحتی می توانند همه قطعنامه ها را بازگردانند و همین طور تحریم ها و ... و راه بازگشتی در روند اجرا وجود نخواهد داشت.

علیرضا زاکانی در ادامه گفت: بنده تا به حال اظهار نظر صریحی نداشته ام؛ زیرا می خواستم کار کارشناسی انجام شود و پس از تحویل نظرات و جمع بندی کمسیون برجام و تحویل آن به مجلس نظرم را عنوان کنم. بنده پس از توافق ژنو در جلسه ای چهار نفره که با آقای عراقچی داشتیم به ایشان گفتم اطلاعات فنی شما کاملا غلط و غیر واقعی است. از کجا این اطلاعات را می آورید و چرا با اهل فن در این زمینه مشورت نمی کنید؟ چرا از دانشمندان سؤال نمی کنید؟

وی افزود: بررسی های ما نشان داده که قطعنامه جدید با قبلی ها تفاوتی ندارد و تنها ادبیات آن عوض شده است. همه آن چیز هایی که دولت به مردم القا کرده بود تا راه برای رابطه و مذاکره باز شود، طبق بررسی های کارشناسانه ما بی اساس و غلط بوده و وضعیت کشور آن طوری که ترسیم کردند نبود.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن این که نتیجه جمع بندی برجام بی طرفانه بوده و هم خوبی ها و هم نقد ها را آورده ایم افزود: طبق گزارش های ما با برجام سیستم دفاعی و امنیتی واقعاً آسیب جدی می بیند. بسیاری از تحریم ها لغو نخواهد شد. در تعهدات خودشان راه فرار بسیاری وجود دارد و همه چیز را به راحتی می توانند به حالت اولیه برگردانند، اما تعهدات ما عمیق و ساختاری است. همچنین در باره تحریم ها آنچه آقا خواسته اند اصلاً عملی نشده است.


گلایه دفتر آیت الله نوری همدانی از برخی رسانه‌ها

به نقل از دفتر آیت الله نوری همدانی، مدیر دفتر معظم له با گلایه از برخی رسانه‌ها گفت: آیت الله نوری همدانی در درس خارج خود به کسانی که برجام را بررسی می‌کنند توصیه کردند که باید خطوط قرمز نظام، اصول انقلاب اسلامی، منافع ملی و منویات رهبری مورد توجه قرار گیرد؛ ایشان ضمن تأیید تیم مذاکره کننده که به تعبیر رهبری افرادی امین هستند، تأکید کردند که با توجه به سابقه بد تاریخی، طرف مقابل قابل اطمینان نیست.

حجت الاسلام شمس خاطرنشان کرد: آنچه که این مرجع تقلید برای مسأله برجام توصیه می‌کنند، این است که باید به دور از اختلاف و در فضایی آرام برجام کاملا بررسی و نقاط و نکات منفی آن برطرف شود تا عزت اسلام، انقلاب و مردم محفوظ بماند.

وی تأکید کرد: حضرت آیت الله نوری همدانی فرمودند که باید از اختلاف و دودستگی در جامعه پرهیز شود و وحدت و همدلی در برابر دشمن برجسته‌ترین چیزی است که انسان باید به آن توجه داشته باشد، همچنین ایشان تأکید کردند که هر سخنی که وجود دارد باید از مجرای قانونی مطرح شود و همه باید مطیع قانون و ولی فقیه باشند.

مدیر دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از رسانه‌ها از تعبیر این مرجع تقلید که فرمودند «مسأله برجام به عنوان سند در تاریخ جمهوری اسلامی ایران باقی می‌ماند که باید با دقت بررسی شود تا آیندگان به ما اشکال وارد نکنند» به عنوان تأیید ایشان نسبت به موضوع برجام یاد کردند و از قول ایشان برجام را یک سند تاریخی خواندند در حالی که منظور معظم له چنین موضوعی نبوده است؛ ایشان تاکنون درباره مسأله برجام تأیید یا ردی نداشته‌اند و فقط بر روند مراحل قانونی تأکید کردند.


هشدار استاندار به دولتی ها

استاندار قم با تأکید بر اینکه کسانی که مسئولیت دولتی دارند نباید درگیر جانب‌گیری‌های سیاسی و حمایت از افراد همراه شوند، گفت: دولتی‌ها باید در ورودشان به فعالیت‌های سیاسی از حمایت‌گری پرهیزکنند.

سید مهدی صادقی در پنجمین جلسه شورای اداری استان قم در سال ۹۴ که عصر چهارشنبه در سالن معصومیه برگزار شد، با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد فعالیت‌های غیرقانونی بوده‌ایم، گفت: این حرکت‌ها مزاحمت‌هایی را برای حوزه‌های مختلف به وجود آورد که با دقت نظر و هماهنگی که در شورای تأمین استان بود کنترل شد.

وی افزود: در این موضوع عکس العمل بسیار به موقع نیروی انتظامی بسیار تأثیر گذار بود و دستگاه قضایی و دادستان قم هم حمایت لازمه را انجام دادند.

استاندار قم در ادامه با تأکید بر اهیمت انتخابات پیش رو، تلاش و اهتمام حوزه‌های درگیر در این موضوع را در راستای برگزاری انتخاباتی پرشور و توأم با امانت داری را بسیار ضروری و مهم دانست.

وی با تأکید بر اینکه کسانی که مسئولیت دولتی دارند نباید درگیر جانب‌گیری‌های سیاسی و حمایت از افراد همراه شوند، گفت: دولتی‌ها باید در ورودشان به فعالیت‌های سیاسی از حمایت‌گری پرهیزکنند.

نماینده عالی دولت در استان، حرکت در چارچوب قانون را تنها راه جلوگیری از مشکلات برای جامعه دانست و تصریح کرد: خوشبختانه همگرایی و هم افزایی خوبی در بین مسئولان دستگاه‌های امنیتی، قضایی و اداری در راستای اجرای قانون وجود دارد.


پروژه جدیدی در شهر قم کلنگ‌زنی نخواهد شد

به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، ولی‌الله بیاتی در دیدار با آیت الله جوادی آملی اظهار کرد: از زمان حضور شهردار جدید در قم پروژه‌های عمرانی نیمه تمام سروسامان مناسبی گرفته‌اند که تا آخر سال تعدادی از این طرح‌ها به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی افزود: درباره منوریل تصمیم جدیدی در استانداری اتخاذ شده تا با راه‌اندازی جوابگوی همشهریان باشد و پل مرجعیت و عرشه تقاطع عمار یاسر تا انتهای سال به بهره‌برداری خواهند رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: هم‌اکنون با مدیریت انجام شده بر پروژه‌های استان هیچ کدام از این طرح‌ها تعطیل نبوده و با جدیت کار را ادامه خواهیم داد تا به بهره‌برداری کامل برسند.

بیاتی‌ به طرح‌های جدید در استان اشاره کرد و افزود: طرح‌های جدید برای استان در نظر گرفته شده که تا اتمام پروژه‌های فعلی برنامه کلنگ زنی این طرح‌ها انجام نخواهد شد.

وی پروژه تقاطع معلم و عمار یاسر را از جمله این طرح‌ها اعلام کرد و گفت: کارها باید با برنامه‌های انجام شده پیش برود و نمی‌توان با توجه به منابع مالی که در اختیار داریم بدون برنامه باشیم.


پدرم وابسته به هیچ جریان سیاسی نبود

فائزه قربان نیا دختر مرحوم دکتر ناصر قربان نیا از کشته شدگان حادثه منا، با بیان این که پدرم همواره ولایت مدار بودند، گفت: پدرم ارادت خاصی به ولایت فقیه داشت.

به نقل از قم فردا، وی با اشاره به سوابق تحصیلی دکتر قربان نیا، اظهار داشت: پدرم بعد از اخذ دیپلم وارد حوزه علمیه قم شد و تا سطوح عالی حوزه تحصیلات خودش را ادامه داد.

وی ادامه داد: سپس در دانشکاه مفید مدرک لیسانس حقوق گرفت و کارشناسی ارشد و دکترای حقوق بین المللی خود را از دانشگاه تهران اخذ کرد.

قربان نیا در خصوص ولایت مداری مرحوم قربان نیا، تصریح کرد: پدرم ارادت خاصی به ولایت فقیه و مقام معظم رهبری داشتند.

وی با اشاره به این موضوع که پدرم در مسائل سیاسی زیاد ورود نمی کردند، ادامه داد: پدرم خیلی تواضع داشت و وابسته به هیچ جریان سیاسی نبود.


هوای قم در وضعیت اضطرار

هوای قم با افزایش شش برابر الودگی در وضع اضطرار قرار گرفت.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناس اداره کل محیط زیست استان قم گفت: میزان ذرات معلق هوای قم هم اکنون نهصد میکرو گرم بر متر مکعب است که شش برابر حد مجاز نشان می دهد. حد مجاز میزان ریزگردها صدو پنجاه میکرو گرم بر متر مکعب است.

وی منشا گرد و غبار را کویر قم دانست و گفت: خشک شدن تالاب ها، دریاچه نمک، حوض سلطان و بیابانزایی از مهترین علل آلودگی هوای قم است.

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در اطلاعیه ای با توجه به وجود ذرات معلق در هوا و اعلام میزان بالای آلودگی هوا و قرارداشتن در موقعیت هشدار توصیه کرد: افراد مبتلا به بیماریهای قلبی، عروقی و ریوی، سالمندان، مادران باردار و کودکان حتی المقدور از منزل خارج نشوند و در صورت خارج شدن از منزل ضمن استفاده از ماسک از هرگونه فعالیت فیزیکی اجتناب کنند.


ماجرای هتک حرمت به درس آیت الله جوادی آملی کذب محض است

به نقل از صابر نیوز، چند روزی است عده ای در رسانه های خود اینگونه ادعا می کنند که جمعی از طلاب که در مسجد اعظم قم متحصن شده بودند به درس حضرت آیت الله جوادی آملی رفته اند و با هتک حرمت، درس ایشان را به تعطیلی کشانده اند. این موضوع در حالی مطرح می شود که بعد از پیگری ها از مسئول دفتر، مسئول دروس و مسئول تیم حفاظت ایشان مشخص شد که ماجرا ی هتک حرمت به درس ایشان کذب محض است و به هیچ وجه ماجرا به این شکل نبوده است.
 
بعد از پیگری و صحبت با شاگردانی که روز یکشنبه در درس آیت الله جوادی آملی حضور داشتند، مشخص شد اصل ماجرا اینگونه بوده است که یکی از طلاب قبل از شروع درس، خدمت حضرت آیت الله جوادی آملی می رسند و با حفظ احترام ، ماجرای هتک حرمت به طلاب در مسجد اعظم را برای ایشان تعریف می کند و چون این صحبتها طولانی می شود و وقت درس به پایان می رسد باعث می شود که درس ایشان برگزار نشود.  همچنین شاهدان ماجرا تعریف می کنند زمانی که آن طلبه ماجرا را برای حضرت آیت جوادی تعریف می کردند ایشان از هتک حرمت به طلاب ناراحت شده بودند.
 
همچنین طی صحبت هایی که خبرنگار ما با جناب آقای رضوی مسئول دفتر حضرت آیت الله جوادی املی داشتند ایشان ماجرا را این گونه تعریف کردند: در روز یکشنبه قبل از شروع درس، یکی از طلاب برای صحبتی خدمت آیت الله جوادی آملی رسیدند و به خاطر اینکه صحبت های وی طولانی شد و زمان درس هم به پایان رسیده بود، درس برگزار نشد و هیچ گونه هتک حرمتی صورت نگرفت و ماجرای هتک حرمت به درس آیت الله جوادی آملی کذب محض است.


تجسس در زندگی مردم باعث ناآرامی می‌شود

به نقل از مهر، حجت الاسلام سیدمحمود علوی در گردهمایی بزرگ مبلغان دینی اعزامی محرم که در مدرسه فیضیه برگزار شد، امنیت را یکی از ضروری‌ترین و حیاتی‌ترین نیازهای جامعه بشری دانست و افزود: این نیاز تا زمانی که هست ملموس نیست بلکه ناشناخته است و زمانی که ناامنی حاکم شود قدرش دانسته می‌شود.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: مقام معظم رهبری در صحبت‌های مختلف همواره تاکید کردند که امنیت نه تنها باید باشد بلکه باید برای مردم ملموس و محسوس باشد و مردم امنیت را احساس کنند. ممکن است امنیت باشد ولی وقتی مردم آن را احساس نکنند آثار مخرب ناامنی را بر جای می‌گذارد.

وی با بیان اینکه تجسس در زندگی مردم باعث ناآرامی می‌شود بنابراین اسلام آن را منع می‌کند، یادآور شد: رعایت آنچه که شرع مقدس اسلام حکم می‌کند باعث آرامش در جامعه می‌شود.

حجت الاسلام علوی در ادامه با بیان اینکه در نظام اسلامی نقطه کوری وجود ندارد و دست این وزارت بالاتر از سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای دیگر است، گفت: سرویس‌های جاسوسی کشورهای استکباری اعلام کردند که حرکت انتحاری در پنج نقطه دنیا انجام می‌شود که یکی از آن نقاط ایران بود اما به برکت تلاش سربازان گمنام امام زمان این حرکت خنثی شد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نامور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
از مسوولان خواهش مندیم تا جلوی افراطیها را که هرازگاهی جلوه ای زشت از شهر قم را نشان میدهند بگیرند این خطر جدی برای شهر محسوب میشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار