جلسه هم اندیشی سازمان آب و برق خوزستان، مدیریت شبکه برق ایران و برق منطقه ای خوزستان در خصوص بهره برداری بهینه نیروگاه ها در محل رصدخانه آب و انرژی برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۸۷۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۴ 15 January 2023

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، ایمان گرامی مقدم، مدیریت بهره برداری نیروگاه ها ضمن اعلام این خبر گفت: در این هم اندیشی چالش ها و محدودیت های فنی نیروگاه ها بیان و مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه، با استفاده از پیشخوان تخصصی نیروگاه های برقابی (بعنوان اولین پیشخوان نیروگاههای برق آبی کشور) ، وضعیت تولید و بهره برداری نیروگاه های خوزستان براساس شاخص های مختلف تفسیر و بررسی شد.

مصطفی معصومی، مدیریت رصدخانه آب و انرژی نیز ضمن بیان راهبردهای رصدخانه آب و انرژی در راستای چشم انداز رصدخانه ملی آب ایران، پیشخوان ها، سامانه های تصمیم یار و میزهای تخصصی رصدخانه آب و انرژی را شرح و ارائه دادند.

 علی شریفی، مدیریت برنامه ریزی مخازن سدها و رودخانه ها، در این جلسه ضمن اشاره به اهمیت رعایت دستورالعمل های ثبت شده درسامانه  SCCIS گفت: اهمیت در اخذ انرژی از سدهای انتهایی و رعایت یکپارچگی در اخذ انرژی از حوضه کارون از مباحثی است که باید مدنظر قرار گیرد.

شریفی افزود: تغییر سیاست های بهره برداری از سد دز با توجه به اهمیت تامین آب شرب غدیر و تامین نیازهای حوضه کرخه از موضوعات مهم برنامه ریزی مخازن سدها است.

بازدید از سد و نیروگاه دز و تست شرایط مختلف بهره برداری واحدهای نیروگاه دز و بررسی مشکلات و مسائل مهم بهره برداری این نیروگاه،  ارائه گزارشی از وضعیت و اهمیت داده های بازار برق و مشکلاتی همچون کدهای جریمه، مغایرت در داده های ثبت شده آرایش تولید، ارائه پیشخوان مانیتورینگ سد و نیروگاه و بررسی سامانه سرابان از دیگر فعالیت های انجام گرفته در این هم اندیشی است. در این جلسه هم اندیشی، مازیار جمشیدی مدیریت بهره برداری و کنترل سیستم شبکه برق کشور و ادیب روستایی مدیر مرکز دیسپاچینگ جنوب غرب به همراه تیم مدیریتی و کارشناسی حضور داشتند.

برچسب ها: کارشناسی ، رصد خانه ، برق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار