نظم دادن به پروازها و سامان دادن به تأخیر، انتظار و بی نظمی موضوعی است که مسافرین استان با آن دست و پنجه نرم کرده،که علاوه بر روند غیر متعارف افزایش تعداد پروازها با هواپیماهای کوچک راهکاری مناسب برای حل آن پیشنهاد می شود ضمن اینکه گویا شرکت هواپیمایی اترک برای برقراری مجدد پروازها به دنبال پشتوانه ای بهتر است.
کد خبر: ۱۰۹۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷ 10 October 2015

تابناک خراسان شمالی-سناریوی تکراری که دیگه گفتن آن برای مردم آزار دهنده بوده و اگر حرف از برقراری پروازها،تاخیرها و کنسلی ها برده می شود نام فرودگاه بجنورد که عنوان بین المللی فقط در سردر فرودگاه و در تجهیزات وجود دارد،زبانزد بوده و در کشور از لحاظ موارد ذکر شده شاخص و جایگاهی ویژه دارد.

طی چند سال گذشته با تلاش ها و پیگیری های مکرر همه مسئولان اعتبارات خوبی جهت توسعه و تجهیز این فرودگاه گرفته و با مخالفت های بسیاری که در خصوص مکان فعلی وجود داشت این مسئله خاتمه یافته و روند کار ادامه یافت.

در همان ابتدای کار مسئولان استانی مدام در تیترهای رسانه ای خود صحبت از برقراری پروازهای بین المللی داشته و قول مساعدی را برای افزایش پروازها به تهران و دیگر نقاط کشور مطرح می کردند.

اما با وجود اینکه طی دو سال گذشته تمام طرح های فرودگاهی به لحاظ افزایش ایمنی پروازها کاملا اجرایی شده باز هم مشکلات موجود در برقراری پروازها به قوت خود باقی است.

طی روزهای گذشته هواپیمایی که دچار نقص فنی شده بود در مسیر به فرودگاه مهرآباد بازگشت و تمام مسافران در تهران و بجنورد متاسفانه از سفر بازماندند و هیچ گونه اقدام موثری برای جربان خسارت وارده انجام نشد و اقدام مناسب صورت گرفته سرگردانی مسافران به مشهد و سبزوار بود.

در سایه همین بی نظمی در پروازها استاندار خراسان شمالی در دیدار خود با مدیرعامل سازمان هواپیمایی کشوری خواستار ساماندهی پروازها شده است.

سید علی اکبر پرویزی با اشاره به اینکه اگر پروازها با نظم بیش تری از انجام شود حداقل 70 درصد ظرفیت تضمین خواهد شد،گفت:دو سال گذشته بالغ بر 500 میلیارد ریال از منابع اعتباری مختلف برای فرودگاه بجنورد سرمایه گذاری شده است، گفته است برای رفع مشکلات این فرودگاه دستگاه های کمک ناوبری خریداری و نصب شده که چند ماهی است منتظر وارسی پروازی هستیم.

وی تاکید کرد: انتظار می رود با این حجم از سرمایه گذاری و تطویل باند برنامه پروازها سامان بهتری پیدا کند.

رییس سازمان هواپیمایی کشور نیز در خصوص حل مشکلات فرودگاه بجنورد گفته است تا پایان ماه جاری عملیات مربوط به وارسی پروازی دستگاه های کمک ناوبری فرودگاه بجنورد انجام خواهد گرفت و از آنجاییکه در فرودگاه هایی با مشخصات مشابه فرودگاه بجنورد بهترین روش به جای استفاده از هواپیماهای بزرگ و پهن پیکر استفاده از هواپیماهایی با ابعاد کوچکتر و برقراری پروازها به تعداد بیشتر در روز است،بنابراین تلاش میشود تا در دو ماه آینده اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.

در سایه همین قول های مساعد برای نظم و افزایش پروازها حال باید دید انتظار مردم برای ارائه خدمات بهتر و همچنین کاهش کنسلی پروازها برای مواردی مانند وزش باد و نقص فنی هواپیما به حداقل می رسد؟

اما در طرف دیگر این قضیه شرکت هواپیمایی اترک که به گفته مسئولان با بیس استان تشکیل شده همچنان با قول های مساعد از این مسئولیت شانه خالی کرده و اقدامی موثر آن فقط در چند پرواز خلاصه می شود.

طی ماه های گذشته مسئولان استان و به ویژه استانداری خراسان شمالی علت اصلی عدم برقراری پرواز توسط این شرکت را تکمیل نشدن ظرفیت دانسته و از ان شرکت خواسته شده پس از مدت معینی از برقراری پروازها در سمت وجود صندلی خالی این نهاد خسارت وارده را جبران خواهد کرد.

در حال حاضر در لیست برنامه های پروازی فرودگاهی بجنورد نامی از این شرکت هواپیمایی وجود ندارد که گویا فعالیت در مسیرهای تهران مشهد برای این شرکت به صرفه تر از مسیر بجنورد به تهران می باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار