تاملی بر بحران عجیب شکل گرفته در مدارس قم؛
مدتی پیش اخباری از چند دانشگاه در نقاط مختلف کشور مخابره شد که حکایت از مسمومیت شماری از دانشجویان داشت؛ وضعیتی که برای رسیدگی به آن، نیرو‌های امدادی به کمک شتافتند و حتی به بستری شدن شماری از دانشجویان منجر شد؛ رویدادی که به بوته فراموشی سپرده شده بود که اخباری تکراری از یک استان قم مخابره شد و توجه همگان را به خود جلب کرد.
کد خبر: ۱۰۹۱۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۲ 09 February 2023

به گزارش تابناک قم، در پی وقوع رویداد‌های مشکوک و تکراری، مدارس استان قم تعطیل شد؛ اتفاقی عجیب که با واکنشی مسئولانه روبه رو شد که قابل تقدیر است.

مدتی پیش اخباری از چند دانشگاه در نقاط مختلف کشور مخابره شد که حکایت از مسمومیت شماری از دانشجویان داشت؛ وضعیتی که برای رسیدگی به آن، نیرو‌های امدادی به کمک شتافتند و حتی به بستری شدن شماری از دانشجویان منجر شد و مسئولان را بر آن داشت تا با تشکیل کمیته هایی، در صدد کشف علل این مسمومیت‌های عجیب و مشکوک برآیند.

البته از نتایج آن تحقیقات اطلاع چندانی در دست نیست و حتی می‌توان گفت، آن ماجرا برای همه حتی مسئولان به بوته فراموشی سپرده شد تا اینکه به تازگی اخباری منتشر شد که حکایت از مسمومیت شماری از دانش آموزان برخی مدارس قم داشت؛ اخباری که با تکرار ماجرا، توجه‌ها را به خود جلب کرد و موجب اندیشیدن تدابیری ویژه در مدارس این شهر گردید.

بر اساس تصمیمات ثانویه و مراقبت‌های تشدید شده، امروز دومین روز است که مدارس استان قم تعطیل هستند و آموزش در آن‌ها غیرحضوری و در فضای مجازی به انجام می‌رسد؛ تعطیلی‌ که به تاکید اداره کل آموزش و پرورش این استان، با توجه به نظر کارشناسان مبنی بر ضرورت بررسی جوانب مسائل پیش آمده و درخواست تعدادی از اولیا در دستور کار قرار گرفته است.

فرصتی برای بررسی دقیق‌تر ابعاد پرونده عجیب و ابهام آفرینی که مستقیم با سلامت دانش آموزان ارتباط دارد و در نتیجه مدیران آموزش و پرورش را مجاب کرده که بر خلاف میلشان، تصمیمی مهم و ستودنی بگیرند؛ تصمیمی که اهمیت آن زمانی مشخص می‌شود که بدانیم وزیر آموزش و پرورش حتی مخالف تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هواست و نظرش را در این خصوص به صورت مکتوب هم به اطلاع رئیس دولت رسانده است.

با یادآوری نامه وزیر به رئیس جمهور در خصوص جلوگیری از تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا به این دلیل که به وضعیت تحصیلی دانش آموزان آسیب می‌زند و در نهایت به مصون نگه داشتن این آینده سازان از آسیب‌های آلودگی هوا هم منجر نمی‌شود، بهتر می‌شود درک کرد که تصمیم به تعطیلی مدارس چه تصمیم ستودنی و ارزشمندی است.

تصمیمی که امیدواریم به ریشه یابی ماجرا و حل بحران شکل گرفته منجر شده و در نهایت، یادگاری از تدبیری ویژه در اذهان عمومی به یادگار بگذارد که در مواقع بحرانی قابل رجوع است؛ تدبیری از این جنس که گاهی لازم است اعلام کنیم راهکار را نمی‌دانیم و برای یافتنش حاضریم بر خلاف میل باطنی مان اقدام کنیم؛ تصمیمی که احتمالا همه مان موارد زیادی سراغ داریم که در مواقع بروز برخی بحران ها، برعکسش اتخاذ شده است!

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار