حجت الاسلام محمدجواد مُوَحِّد در شهرستان نکا
نماز جمعه 21 بهمن ماه 1401 شهرستان نکا، به امامت امام جمعه موقت «حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد مُوَحِّد» برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۹۱۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۳ 10 February 2023

به گزارش تابناک مازندران، خطیب موقت جمعه شهرستان نکا، پس از حمد و ثنای الهی و صلوات بر پیامبر اکرم(ص) و ائمه طاهرین(ع)، همگان و خود را به امر مهم تقوا سفارش کرد و گفت: تقوا می تواند انسان را به سعادت و کمال نهایی برساند تا جایی که بسیاری از ملائک به حال او غبطه بخورند.

مهمترین مناسبت ۲۲بهمن روز پیروزی انقلاب اسلامی است+گزارش تصویری
مهمترین مناسبت ۲۲بهمن روز پیروزی انقلاب اسلامی است+گزارش تصویری  

محمدجواد مُوَحِّد با اشاره به اینکه، خداوند می فرماید: «و ما خلقت الجن والانس الّا لیعبدون» یعنی تقوا برای انسان، بالاترین مقام را به وجود می آورد، افزود: «سفر فضایی پیامبر اکرم(ص)» نام کتابی است از سیر پیامبر(ص) به معراج که با صحنه هایی مواجه شد و در آخرین صحنه، تصویری از دشواری های آینده برایش نمایش داده شد. 

مهمترین مناسبت ۲۲بهمن روز پیروزی انقلاب اسلامی است+گزارش تصویری
مهمترین مناسبت ۲۲بهمن روز پیروزی انقلاب اسلامی است+گزارش تصویری  

وی تصریح کرد: پیامبر(ص) مطیع فرمان خداوند بود و خداوند هم دین او را جهانی گردانید و نام او را بر زبان مردم تا قیامت قرار داد «اشهد ان محمد عبده و رسوله» چون عبد خدا بود، مقام نبوت و امامت را دریافت کرد.

خطیب موقت جمعه بیان کرد: انس و جن برای عبودیت خلق شدند و خداوند متعال این عبودیت را برای انسان قرار داد تا او را عزیز قرار دهد و فرمود: «عزت ویژه خداوند، پیامبر و مومنین است».

حجت الاسلام موحد در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه، مهمترین مناسبت را 22 بهمن که روز پیروزی انقلاب اسلامی است، برشمرد و به نمازگزاران تبریک گفت و با ذکر آیه ی «ان الله یغیّر ما بقوم حتی یغیّروا بأنفسهم» تصریح کرد: اگر امام(ره) قیام نمی کرد، سرنوشت مردم تغییر نمی کرد.

وی تشریح کرد: در طول 200 سال اخیر 4 انقلاب بزرگ در جهان رخ داد که اول انقلاب فرانسه، دوم انقلاب روسیه، سوم انقلاب الجزایر و چهارم انقلاب اسلامی ایران بود که در سال ۱۳۵۷ رخ داد ولی از سال ۱۳۴۲ آغاز شد.

حجت الاسلام مُوَحِّد با بیان اینکه، امام(ره) در اولین پیام خود با اشاره به آیه «قل انما اعظمکم بواحده ان تقوموا لله...» یعنی شما را فقط یک موعظه می کنم و آن این است که؛ «در مقابل ظلم ایستادگی کنید»، انقلاب خود را آغاز کرد، عنوان کرد: وقتی مردم ببینند رهبر توحیدی جلودار است، از او پیروی می کنند.

وی گفت: میشل فوکویاما کتابی نوشت به نام «پایان حکومت دینی» که در آن اشاره کرد به اینکه اگر مال و قدرت می خواهید باید دین را کنار بگذارید و قدرتمندان نیز چنین کردند، و وی در سال ۱۳۵۷ بعد از انقلاب، وارد ایران شد و به بررسی انقلاب دینی ایران پرداخت و در بازگشت، کتابی نوشت به نام «انقلاب به نام خدا» و برای براندازی این نظام هزاران توطئه انجام دادند.

خطیب موقت جمعه شهرستان نکا، با بیان اینکه، تهاجم ترکیبی دشمن علیه این نظام انجام گرفت و تهاجم اقتصادی، سیاسی، رسانه ای، دیپلماسی بود، نقشه بعدی دشمن را تحریف برشمرد که جابجا کردن حق و باطل است.

حجت الاسلام مُوَحِّد نقشه سوم را کار رسانه عنوان کرد که برای خدا شبیه قرار می دهد و گوساله درست می کنند تا صدای خدا را مردم بشنوند، برای امام علی(ع) و پیغمبر شبیه سازی می کنند، برای قرآن شبیه درست می کنند و انواع و اقسام دین ها و گروه ها را به وجود آوردند مانند وهابیت و بهائیت و از دل آنها داعشی ها و شیعه انگلیسی که همه ی اینها کار دشمن است.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران، خواستگاه دین خدا بود و این برای دشمن مسئله حساس و مهمی بود، پس در مقابل این نظام می ایستند، البته کسی منکر کم کاری ها و کوتاهی ها نیست، نباید به دشمن بهانه داده میشد و فرصت سازی میشد اما مطمئنا مسائلی که اتفاق افتاد و این فتنه بساطش جمع شد، توهین به قرآن و شهدا و حاج قاسم عزیز، تیر به سمت خورشید رها کردن است و این مسیر طی خواهد شد.

خطیب موقت جمعه شهرستان نکا با اشاره به اینکه، در طول حکومت بنی عباس و عثمانی ها، 27 باز قبر امام حسین(ع) را خراب کردند ولی امروز زنده ترین انسان تاریخ است، خاطرنشان کرد: اگر ما بنده خدا باشیم، چتر، سایه و دست خدا بر سر ما است و طبق آیه ی «ان تنصر الله ینصرکم و یثبت اقدامکم» ما را به سمت هدف و مسیر می برد.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار