کد خبر: ۱۰۹۲۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴ 12 February 2023

به گزارش تابناک مازندران ، همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، 22 بهمن ماه، در آئین اختتامیه نمایش شاد و اخلاقی روباه دم بریده و گرگ گوش بریده، از عوامل و بازیگران این نمایش با حضور هنرمندان پیشکسوت عرصه ت

تجلیل از عوامل تئاتر شاد در مازندران  

ئاتر استان مازندران، تجلیل و تقدیر به عمل آمد. 

 

22 بهمن ماه در آئین اختتامیه نمایش شاد و اخلاقی روباه دم بریده و گرگ گوش بریده، از عوامل و بازیگران این نمایش با حضور هنرمندان پیشکسوت عرصه تئاتر استان مازندران، آقایان بهزاد مختاری و حمیدرضا گل محمدی تواندشتی، تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

این نمایش از سوی گروه هنری صبا سولاره به سرپرستی رضا غلامی، با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور و با مجوز شورای ارزشیابی و نظارت نمایش این شهرستان، نمایش شاد و اخلاقی روباه دم بریده و گرگ گوش بریده، به نویسندگی یوسف یونسی و کارگردانی سیدحسین حسینی، به مناسبت فرار رسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، از 12 الی 22 بهمن ماه در سالن پیامبر اعظم(ص)رویان شهرستان نور با استقبال پر شور مردم این شهرستان به روی صحنه رفت.

خلاصه داستان این نمایش به ماجرای کلاغ زاغی می پردازد که از سوی روباه و گرگ مکار و حیله گری، تحدید به بریدن درختی که بر آن آشیانه دارد می شود.

سیدحسین حسینی، احمد صلاحی، جواد مراد پور، امیر محمد یوسفی، تینا شندآبادی، زهرا سیاپشت، مانیلی نیازی، ثمین نوروزی، آیسا سیار، سوگل دیوسالار، سانیا صبوری، زینب عاشوری، سید فاطمه مومنی، شهاب رضایی، ام الیلا محمود زاده، سید رقیه حسینی، شهاب رضایی، سمیه اندرخور، روجا غلامی و امیر دیوسالار در این نمایش به ایفای نقش پرداختند.

سعید عباس نژاد به عنوان مسئول موسیقی و تنظیم آهنگ، محمود کردنائیج به عنوان طراح دکور، اسلام فیضی به عنوان مسئول نور، فاطمه رجبیان و حکیم نیازی به عنوان منشی صحنه و چهره پرداز، یاریگر این نمایش بودند.

فاطمه رجبیان به عنوان دستیار کارگردان و حمیدرضا گل محمدی تواندشتی به عنوان مشاور هنری در این نمایش همکاری داشتند.


نیم نگاهی بر نمایش روباه دم بریده و گرگ گوش بریده

و اما نیم نگاهی براین نمایش شاد و کودکانه و پرمعنی که با انتقاداتی به قطع درختان جنگل و سود جویی برخی از عوامل مخرب در جنگل ها، با زبان طنز به اجرا در آمد.

اکثر بازیگران به جز یکی دو مورد، همه از بازیگرانی بودندکه برای نخستین بار پا به روی صحنه می گذاشتند، با این وجود از بازی خوب و روانی بهره مند بودند.

از دیگر نکات مثبت در این نمایش می توان به ارتباط خوب بازیگران نمایش با مخاطبان حاضر در سالن که در رده سنی کودکان بودند اشاره کرد، بازیگران با مخاطبان به مشورت و گفت و گو می پرداختند و از آن ها جهت ادامه نمایش مدد می جستند، با این شگرد مخاطبان خود را جزیی از نمایش می پنداشتند.

نمایش از طراحی صحنه، طراحی چهره و طراحی لباس خوبی برخوردار بود و به روند رو به رشد نمایش کمک بسزایی داشت.

موسیقی در خدمت نمایش بود و فضایی شاد را بر نمایش حاکم کرده بود.

بازیگران در انتقال پیام از زبان بدن و زبان سر خوبی برخوردار بودند.

در پایان می توان گفت که کارگردان و همه عوامل دست بدست هم داده وکار خوبی را به روی صحنه بردن تا این که پس از گذران ایام کرونایی، مخاطبان راضی از سالن روانه خانه هایشان شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار