مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه گفت: پیش‌بینی شده است با استفاده از اعتبارات سفر رییس جمهور ۱۴۵ واحد مدرسه کانکسیدارای بیش از ۱۰ نفر دانش آموز در استان حذف و مدارس ثابت جایگزین آنها شود.
کد خبر: ۱۰۹۲۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳ 13 February 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «مرزبان نظری» ظهار کرد: از اعتبارات سفر رییس جمهور یک هزار میلیارد تومان در ردیف های مختلف برای این سازمان مصوب شده است که در بحث بازسازی، حذف مدارس کانکسی و هوشمند سازی مدارس هزینه شود.

وی تعداد مدارس کانکسی استان کرمانشاه را در مجموع ۲۴۰ واحد اعلام کرد و افزود: از اعتبار مصوب شده سفر رییس جمهور ۳۰۰ میلیارد تومان برای تخریب و بازسازی و حذف مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز پیش بینی شده است که در مدت سه سال انجام گیرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه یادآور شد: تعداد مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز در استان ۱۴۵ واحد است که کار احداث مدرسه در ۳۴ واحد آن با جذب ۳۵ میلیارد تومان آغاز شده و در مرحله مناقصه است.

نظری افزود: از اعتبارات مصوب شده سفر همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان برای هوشمندسازی و ۲۰ میلیارد تومان نیز برای تجهیزات مراکز هنرستانی اختصاص یافته است که امسال سازمان یک بخش از آن را خریداری کرده و بخش دیگر آن نیز در حال خرید است.

وی با بیان اینکه کلاس‌های درس کانکسی اساسا کاملا استاندارد و مجهز به سیستم های گرمایشی مناسب و ایمن هستند که نمی‌توان آن‌ها را وسیله بدی برای آموزش دانست افزود: با این وجود برای رفاه حال دانش آموزان این کانکس ها در مدارس بالای ۱۰ نفر دانش آموز تبدیل به مدارس ثابت خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه سرانه فضاهای آموزشی استان را نیز به ازای هر دانش آموز در حال حاضر ۶.۴ متر مربع اعلام کرد و یادآور شد: میزان سرانه فضاهای آموزشی در این استان ۱.۲ متر مربع بیشتر از میانگین سرانه کشوری (۵.۲ ) است.

نظری تاکید کرد: تلاش می شود این میزان با مشارکت خیرین و اعتبارات ملی و استانی به شرایط ایده آل ( هشت متر مربع ) نزدیکتر شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۳ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا، نزدیک به چهار هزار مدرسه دارد و حدود ۳۷۰ هزار نفر دانش آموز و ۲۶ هزار معلم در این مدارس مشغول تحصیل و فعالیت آموزشی هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار