رئیس پلیس فتا استان از کشف پرونده ی کلاهبرداری اینترنتی ۱۰۰ میلیون ریالی که به دنبال خرید تلفن همراه از فروشگاه های اینستاگرامی صورت گرفته بود خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۲۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰ 16 February 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ"احسان آنقی"افزود: در پی مراجعه جوان اراکی به پلیس فتا و ثبت شکایت كلاهبرداري ۱۰۰ میلیون ریال برای خرید تلفن همراه از وي در فضاي مجازي موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.
این مقام مسئول یادآورشد: شاکی در اظهارات ابتدایی خود با ابراز پشیمانی در خصوص اعتماد به افراد ناشناس در فضای مجازی بیان داشت که با آگهی فروش تلفن همراه به قیمت باورنکردنی و پایین تر از عرف بازار مواجه شده است و متاسفانه بدون توجه به هشدارهای مکرر پلیس فتا، اقدام به واریز مبلغ به حساب فروشنده می کند اما پس از مدتی با عدم پاسخگویی فروشنده و کلاهبرداری صورت گرفته مواجه می شود.
سرهنگ آنقی بیان کرد: با توجه به اظهارات اولیه شاکی و تحقیقات فنی و اطلاعاتی صورت گرفته توسط کارشناسان مبارزه با جرایم رایانه ای پلیس فتا، تکه های پازل این پرونده کلاهبرداری در کنار هم قرار داده شد و متهم در سریع ترین زمان ممکن در یکی از استان های شمالی کشور شناسایی شد.
وی افزود: با توجه به پیگیری های صورت گرفته و هماهنگی قضایی خوشبختانه وجه کلاهبرداری شده به جوان اراکی بازگردانده شد و متهم برای سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شد.
اين مقام انتظامي با اشاره به این نکته که همیشه رعایت اصل پیشگیری و عدم اعتماد به افراد ناشناس و عدم واریز بیعانه در خریدهای اینترنتی باید سرلوحه فعالیت کاربران فضای مجازی باشد، افزود: در صورت بروز هرگونه مشکل و یا احساس نیاز به مشاوره در حوزه ی فضای مجازی هموطنان می توانند با شماره تماس۰۹۶۳۸۰ ارتباط برقرار کرده و به صورت ۲۴ ساعته از خدمات مرکز فوریت های سایبری پلیس بهره مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار