چنانچه در یک بررسی رندومی ،بخواهیم واکنش کاربران به خبرهای مختلف کشور را مبنایی برای میزان رضایت آنان قرار دهیم ،مع الاسف باید گفت پل رضایتمندی از مسولین واقعا انور آب است.
کد خبر: ۱۰۹۲۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸ 17 February 2023

تابناک ایلام ::پس از فروکش کردن اعتراضات مردمی و برگزاری راهپیمایی ۲۲بهمن که هرکسی از منظر خود به تحلیل آن می پردازد، تصور ما این است مسولین کشور به جای تمرکز بر ضعف ها و رفع تنگناهای مدیریتی که منشا نارضایتی مردم است ،در تحلیلی نادرست فضا را امن و بدون اینکه کاری برای مردم کرده باشند ،بازگشت رضایت به مردم تلقی میکنند !

اما در واقع اینگونه نیست ،مردم همچنان از وضعیت کشور ناراضی هستند و منتظرند تا مسولین آنها به جای تمجید از راهپیمایی ۲۲بهمن ،گامی اساسی برای رفع دغدغه های آنان بردارند .

تحلیل ما این است همانگونه که بابرداشت نادرست از مراسم تشییع و تدفین سردار شهیدمان ،تصمیمات حول محور یکدست سازی قدرت اتخاذ شد که تاثیرات منفی آن بر فضای سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی کشور بزودی نمایان شد ،یقینا تحلیل های نادرست از راهپیمایی ۲۲بهمن امسال، مسولین را در خواب غفلت دیگری وارد میکند که آثار آن بشکل تبعات اجتماعی و امنیتی نمایان میشود.

اگر تنها واکنش مخاطبین کانالهای تلگرامی به اخبار رویدادها را مبنا و معیاری برای میزان رضایتمندی مردم قرار دهیم ،به واقعیتی مکتوم دست خواهیم یافت که باید این واقعیت مبنایی برای تصمیم گیران کشور قرار گیرد .

البته واقعیتی قابل تامل که بیانگر سطح اعتماد و رضایت مردم از سیستم سیاسی و کارکردی مسولین کشور است که هیچگاه در دوران عمر چند دهه ای سیستم سیاسی کشور تا به این اندازه شاهد آن نبوده ایم .

بنابراین برای روشن شدن این موضوع اخبار چند کانال مختلف را مورد ارزیابی قرار دادیم، که با واکنش کاربران بتوان براحتی میزان اعتماد و رضایت آنان را از مسولین کشور استنباط کنیم .

بعنوان مثال در خبرگزاری تسنیم مخاطبین به خبر اختصاص پایین ترین سطح محبوبیت روسای جمهور به حسن روحانی با ۱۳۷دیس لایک واکنش منفی نشان داده اند.

همچنین واکنش کاربران  به خبر مرثیه خوانی به مناسبت شهادت امام موسی کاظم  در این خبرگزاری ۲۷منفی و ۲۷مثبت است .

در کانال منتخب، واکنش کاربران به خبر دستاوردهای سفر رئیسی به چین ۱۳۸ منفی در مقابل ۸مثبت است .همچنین واکنش کاربران به کشته شدن یک مداح در تبریز بیش از ۶۰۰ لایک و تنها ۲۷دیس لایک بوده است.

بنابراین چنانچه در یک بررسی رندومی ،بخواهیم واکنش کاربران به خبرهای مختلف کشور را مبنایی برای میزان رضایت آنان قرار دهیم ،مع الاسف باید گفت پل رضایتمندی از مسولین واقعا انور آب قرار دارد!

ازاین‌رو ضرورت دارد مسولین کشور به جای قرار گرفتن در توهم پیروزی بر دشمن، بر روندی تمرکز کنند که خروجی آن جلب رضایت حداکثری مردم از سیستم سیاسی باشد ،چرا که دلخوش کردن به یک اقلیت همسو وتلاش برای حفظ رضایت آنان و کنار زدن اکثریت مردم چیزی جز آسیب به نظام و هل دادن آن به سوی یک چالش بزرگ امنیتی و اجتماعی تعبیر نخواهد شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پیمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
اعتراضات مردمی!!!! یا آشوب و جنایت و شورش فاحشه ها و داعشی ها؟؟؟؟؟
من منکر اینکه اکثر مردم و مسئولین همه و همه معترض وضع موجود هستن شکی ندارم....ولی شما چرا؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار