کد خبر: ۱۰۹۳۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۳ 22 February 2023

تابناک/گیلان مدیرکل مدیریت بحران گیلان گفت: سرعت وزش باد در گیلان بین ۵۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت بود و خوشبختانه هیچگونه خسارتی به سازه ها و منازل مسکونی وارد نشده است.

امیر مرادی در گفت وگو با تابناک گیلان، با اشاره به آخرین وضعیت استان گیلان به دنبال وزش تندباد طی ۲۴ ساعت اخیر، اظهار کرد: از دو روز گذشته وقوع حریق در اراضی جنگلی استان آغاز شد که با حضور به موقع نیروهای حفاظتی و عوامل امدادی و کمک های مردمی در سطح و بدون خسارت مهار شد.

وی با بیان اینکه پنج شهرستان رشت، ماسال، سیاهکل، تالش و رضوانشهر درگیر این آتش سوزی ها شدند، تصریح کرد: در حال حاضر کلیه حریق ها به صورت کامل اطفا شده و کارشناسان در حال برآورد مساحت درگیر هستند.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، خشک بودن شاخه و برگ درختان و برگریزان کف جنگل ها را مستعد گسترش حریق دانست و بیان کرد: آتش ها بیشتر در کف جنگل اتفاق افتاد و خسارتی به درختان وارد نشد.

مرادی ، وزش تندبادها با سرعت بالای ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را بسیار خطرناک و همراه با خسارت دانست و یادآور شد: سرعت وزش باد در گیلان بین ۵۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت بود و خوشبختانه هیچگونه خسارتی به سازه ها و منازل مسکونی وارد نشده است.

وی از پای کار بودن کلیه فرمانداران و دستگاه های خدماتی و اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران استان خبر داد و بیان کرد: خوشبختانه قطعی برق و تلفن و خسارتی از ناحیه طغیان و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها نیز نداشتیم و وضعیت عادی است.

محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان نیز در گفت وگو با ایسنا، از پایان وزش باد گرم شدید تا عصر امروز خبر داد و خاطرنشان کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده فعالیت تناوبی جریانات جنوبی و شمالی تا چهارشنبه در منطقه است.

وی با اشاره به افزایش سه تا شش درجه ای متوسط دمای هوای استان، افزود: طی این مدت وزش باد گرم به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها پیش بینی می شود، اما از پنجشنبه با شمالی شدن جریانات و نفوذ تدریجی سامانه بارشی، روند کاهش دما و افزایش ابر و بارندگی و وزش باد و بارش برف در ارتفاعات و دامنه ها تا جمعه مورد انتظار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار