مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان: با تلاش شبانه روزی همکارانم و انگیزه مثبتی که ناشی از مشاهده تلاش تیم مدیریتی بود ، احیای فضاهای مرده، بازنگری در درآمدهای املاک استیجاری و واحدهای خدمات رسان درآمدهای پایدار هلال احمر در یکسال اخیر رشد شش برابری داشته است
کد خبر: ۱۰۹۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰ 22 February 2023

به گزارش تابناک تبریز، حمید منجم در نشست خبری با اصحاب رسانه  اظهار کرد: جمعیت هلال احمر یک مجموعه پویا و داوطلب محور و جمعیت مردمی است.
وی افزود: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی فعالیت می کند و در عرصه بین الملل تحت عنوان صلیب سرخ در صف اول خدمت رسانی به آسیب دیدگان است.
حمید منجم در ادامه این نشست خبری در تبیین عملکرد یکساله اخیر مدیریت خود بر مجموعه هلال احمر اظهار کردند: در طول یکسال اخیر به حالت شبکه ای و تیمی مجموعه ای از اقدامات و فعالیت های میدانی انجام گرفته است و برآیند قابل دفاع آن محدود به عملکرد یک شخص و یا یک گروه خاص نبوده بلکه همه اعضای خانواده هلال احمر با رویکرد تعاون‌گرایی تلاش کردند با هماهنگی در جهت فعال کردن همه ظرفیت ها توفیقات سازمانی که گزارش آن امروز ارائه داده خواهد شد تحقق یابد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تاکید کردند که در حال حاضر بعد از یکسال نسبت به اهداف از پیش تعيين شده می توانیم اعلام کنیم که به ۸۵ درصد آنچه که می خواستیم رسیده ایم. البته این هدف گذاری بعنوان یک ماموریت کوتاه مدت یکساله تعیین شده بود و از این جهت موفقیت قابل توجهی تحصیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: اصلی ترین دغدغه در حوزه امداد و نجات پوشش کامل ظرفیت های امداد استان و تعامل با تمام دستگاه های اجرایی و مردم در جهت ارتقاء کیفیت امداد رسانی است. از این رو با توجه به نقطه امید مردم، بودن انبارهای دپوی اقلام ضروری در استان و جایگاه استراتژیکی و حساسیت فوق العاده ای که مورد توجه قرار گرفته و در جهت غنی تر کردن آن برنامه ریزی عملیاتی انجام دادیم.
اهمیت این انبارها بحدی خطیر است که در صورتی که مردم دچار حادثه ای شوند این انبار ها به داد مردم خواهند رسید.
حمید منجم متذکر شد: در اوایل عهده داری مسئولیت هلال احمر استان مشاهده و بررسی کردیم که متاسفانه وضعیت انبارها مناسب و امید بخش نیست و در جهت پر کردن خلاء مورد اشاره توانستیم در جهت تامین تمامی اقلام های زیستی  و کمکی و امدادی رشد قابل توجه و گسترده ای داشته باشیم و به درصدهای مورد نظر پروتوکل های مصوب شورای عالی امنیت ملی رسیده ایم.

ایشان تاکید کردند: در حال حاضر استان ما یکی از  غنی ترین استان ها از نظر دپو انبار های امدادی است
این درحالیست که سابقا ما بخاطر عدم به کارگیری خودروهای امدادی و بروز نبودن تجهیزات امدادی با خلاء مواجه بودیم.
بعد از یک‌سال می خواهم این خبر را به شما بدهم که ما الان بخاطر رشد ظرفیت مطلوب در مجموعه هلال احمر تنها دستگاه فعال خودرو سخت گذر آرگو در استان به سه دستگاه افزایش یافته است. در بحث خودروهای امدادی تمامی ظرفیت ها به کارگرفته شده است و خودروی امدادی راکد و غیر قابل استفاده در مجموعه نداریم.
سابق بر این ما فقط یک قلاده سگ زنده یاب در اختیار داشتیم که آن هم بخاطر ناتوانی پیری قادر به اعزام جهت عملیات نبود. ولی الان با افزایش سه برابری به سه قلاده افزایش یافته است و باید توجه داشت که این مزیت فعلا فقط برای استان ماست.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خبر دادند که در حال خرید ناوگان لوجستیک هستیم.
ایشان در مورد وضعیت خودروهای سنگین امدادی در استان متذکر شدند که سابق بر این وضعیت مطلوبی نداشتیم و اگر تغییر رویه صورت نمی گرفت دربحران اخیر نمی توانستیم پاسخگوی نیازهای مردم باشیم اما توانستیم ظرفیت های این بخش را نیز ارتقاء داده و به وضعیت قابل قبول و قابل اتکایی برسیم. در حال حاضر بالگرد ما ۲۴ ساعته آماده پرواز هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر افزودند: از جهت پست های امدادی در سطح استان رتبه اول داریم و در حال حاضر در سطح استان ۳۰ پست دائمی فعال هستند و علاوه بر این الان ۱۰ پست موقتی در جهت پوشش خلاء ها مواصلاتی برپا کرده ایم.

ایشان در خصوص رشد آموزش عمومی افزوند:
در این حوزه شاهد رشد ۳۰۰درصدی در طول یکسال گذشته هستیم. دوره های آموزشی در این مدت چه آموزش های عمومی و چه تخصصی به نحو احسن صورت گرفته است.
دانشگاه علمی و کاربردی جمعیت هلال احمر در وضعیت مطلوبی پیگیر اهداف سازمانی است و امیدواریم با اخذ رشته های جدید بتوانیم بهتر و بیشتر از گذشته در خدمت مردم باشیم.

ایشان در ادامه تبیین گزارش یکساله از عملکرد دوره مدیریت خود افزودند: در خصوص فعالیت  های معاونت امداد جوانان افتخارمان
این است که شاخص های ارزیابی با توجه به میزبانی در دو دوره ی سحر و دادرس با رشد قابل توجهی همراه بوده است.
در دوره سحر با آموزش های  روانی در سطح ملی و در شهرستان مراغه تیم ها حضور پیدا کردند. تیم های سحر به عنوان تیم های آموزش روانی  بعد زلزله و سوانح طبیعی  در منطقه حضور پیدا می کنند و حمایت های روانی را انجام می دهند. ما امیدواریم که این قضیه رشد پیدا کند و به در همه نقاط کشور نیز شاهد تکرار این نوع دوره ها باشیم.
اما در مورد دوره دادرس که میزبان این قضیه شدیم داوطلب های آموزش دیده و با هدف امداد رسانی در روزهای سخت با ظرفیت ۱۲۰۰ نفر در شهرستان مراغه برگزار کردیم و اینها برای کشورمان یک برند محسوب می شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در ادامه افزودند: ما در حوزه داوطلبان دچار خلاء در ارتباط دادن بین نیازِ نیازمندان و توانِ توانمندها هستیم و در همین راستا مقدمات تشکیل مجمع خیرین در استان را فراهم کرده‌ایم.
در همین یکسال اخیر جمعیت هلال احمر با توجه به پروتوکل ها در کاروان نذر آب برای اولین بار اقداماتی جهت تامین برخی نیازهای حیاتی برخی مناطق بومی استان انجام دادیم.
ایشان متذکر شدند که هرساله از استان آذربایجان شرقی در قالب کاروان نذر آب امدادگران به سیستان و بلوچستان و استان های جنوبی اعزام می شوند و ما برای نخستین بار با شناسایی شهرستان هوراند وچاراویماق در قالب طرح ملی نذر آب در آن محل حضور فعال داشته و در جهت ارتقاء کیفیت کلیه خدمات معیشتی و امدادی تلاش کرديم.

ایشان در ادامه گزارش دهی یکساله از عملکرد خود گفتند:
جمعیت هلال احمر در کاروان های سلامت حضور دارند و تا به امروز ما ۱۱ بیمارستان صحرایی  در مناطق کم بر خوردار برپا کرده‌ایم و در کنار آنها ۲۰ کاروان سلامت دیگر به راه انداخته‌ایم  و این آمار یکی از آمارهای تکرار نشدنی است.
ایشان تاکید کردند که یکی از وظایف نیروهای امدادی و نظامی آموزش است تا اختیارات و لوجستیک  و امکانات سخت افزاری در خدمت کاهش  استرس بشر به کار گرفته شود و در مساعدت عمومی قرار گیرد.
یکی از افتخارات مجموعه همكاران ما در جمعیت هلال احمر استان اینست که ما در طول یکسال گذشته این بیمارستان ها بعد ۹ سال باز گشایی شده و به مردم خدمات مناسبی ارائه داده می شود  و ما حدودا ۸ میلیارد بعنوان خدمات درمانی بلاعوض  به مردم ارائه کرده‌ایم و مردم از این اقدامات برخوردار شده اند و علاوه بر حمایت مادی از معاونت داوطلبان، نزدیک به ۶ میلیارد تومان وام ۴ درصدی تخصیص داده ایم  و این مبالغ از طریق معاونت داوطلبان و نهادهای درمانی در اختیار مردم عزیز قرار می گیرد.

حمید منجم خاطر نشان کرد: در کنار بیمارستان‌های فوق الذکر مجموعه های دندانپزشکی سیار نیز برپا کردیم و توانستیم امکان حضور آنها در بیمارستان سیار فراهم کرده تا به مردم خدمات  دندان پزشکی رایگان ارائه دهند.

مدیر جمعیت هلال احمر استان در تشریح ابعاد دیگری از عملکرد خود در خصوص بحث توانبخشی تاکید کردند: با خرید دستگاه های به روز توانستیم یکی از مجهز ترین مراکز  فیزیوتراپی و توان‌بخشی در استان و حتی در منطقه در سازمان هلال احمر استان ایجاد گردد و در حال حاضر مردم با  کم ترین هزینه از این خدمات برخوردار هستند و البته در کنار این خدمات طب کار نیز جمعیت نیز فعال شده
و تاسیس واحد شیمی درمانی هلال احمر را نیز استارت زدیم و درحال حاضر در طی مسیر تحقق اجرایی است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر در سخنان پایانی خود با تعریضی نسبت به اتفاقات اخیر در کشور و ادعاهای دشمنان و معاندین نظام مبنی بر محدود نگه داشتن ظرفیت زنان در جمهوری اسلامی افزودند:
در مورد قضایای اخیر، دشمنان مردم ایران، نظام را متهم به محدودیت حقوق زنان در عرصه حضور اجتماعی می کردند اما در اوج قضایای اخیر که می گفتند زن،زندگی،آزادی‌ هلال احمر استان آذربایجان شرقی برنامه آموزش ارتقا توان امداد کوهستان برای بانوان برگزار کرد و این نشان داد حضور خانم ها در جامعه اسلامی و هلال احمر ایران نه تنها  جنبه تخصصی و میدانی دارد بلکه بانوان ایرانی در شرایط سخت همواره پای کار بوده اند‌.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :