مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان محرومیت‌زدایی را از جمله سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: آموزش های مهارتی در مناطق کمتر توسعه یافته خوزستان ضمن ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار به رفع محرومیت ها منجر می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۳۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴ 23 February 2023

شهرام ملایی هزاروندی پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های در دست ساخت فنی و حرفه ای در شهرستان کارون در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از مجموع اعتبارات سال 1401 اداره کل فنی و حرفه ای خوزستان 38 درصد منابع از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تخصیص یافته است اظهارداشت: بخشی از این منابع در راستای توسعه آموزش های مهارتی ویژه مناطق محروم از طریق ایجاد زیرساخت‌های مناسب در حال هزینه است.

وی به میزان اعتبارات تخصیص یافته به فاز دوم پروژه مرکز آموزشی فنی و حرفه ای در شهرستان کارون اشاره کرد و افزود: تاکنون اعتباری بالغ بر۴۱ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌هایی سرمایه‌ای استانی و سه درصد از درآمدحاصل از صادرات نفت خام وگاز طبیعی به این پروژه اختصاص یافت.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان با تاکید بر توسعه آموزش مهارتی در مناطق کمترتوسعه یافته ادامه‌داد: اعتبار تخصیصی برای تکمیل فاز دوم پروژه مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان کارون شامل ساخت کارگاه‌های آموزشی در قالب ۲ طبقه به تعداد چهار کارگاه آموزشی با متراژ یک‌هزار و ۳۵۶ مترمربع شامل کارگاه آموزش عملی، کلاس‌های تئوری، انبارمرکزی، انبارکارکاه‌ها، رختکن کاراموزان و محوطه سازی است.

به گفته ملایی هزاروندی درحال حاضر این پروژه دارای فندانسیون واسکلت فلزی در طبقه همکف است.

درحال حاضر مرکز کارون در فاز اول ساختمان و در بخش اداری آن دوره‌های آموزشی خیاطی، تعمیرات موبایل، نقشه برداری،کیف دوزی و فرشینه برگزار می‌شود که بعد از تکمیل فاز دوم آن و همچنین بر اساس نیاز سنجی‌های کارشناسی، رشته‌های جدید دیگری به مجموعه آموزش‌های مهارتی این مرکز اضافه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار