مدیر پایگاه داده مکانی اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان هرمزگان از ایجاد و آغاز بکار فعالیت پایگاه داده مکانی این اداره کل خبر داد. با ایجاد این پایگاه اطلاعاتی امکان تسریع در اشتراک داده ها به منظور جلوگیری از موازی کاری میان دستگاهها فراهم می آید.
کد خبر: ۱۰۹۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵ 11 October 2015
به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، علیرضا کمالی گفت: به واسطه فصل 4 ماده 46 بند ه قانون برنامه پنجم توسعه كليه دستگاه ها مكلفند اطلاعات پايه اي مكاني خود را به منظور توسعه پایدار توليد و بر اساس دستورالعملي كه  تدوين و ابلاغ خواهد شد،بر روي (زیر ساخت ملی پایگاه داده مکانی)  NSDI قرار دهند.

دکتر کمالی ضرورت اجرای پایگاه داده مکانی را پراکندگی اقلام اطلاعاتی و عدم دسترسی به تمامی داده ها مورد نیاز در سطوح مدیریتی و کارشناسی، عدم داشتن کیفیت و استاندارد های لازم به لحاظ فرمت، دقت مکانی ، فیلدهای اطلاعاتی و متادیتا، موازی کاری در تولید اطلاعات همجنس و هدر رفت منابع، عدم وجود زبانی ساده در استفاده تمامی اقشار کارشناسی از داده ها عنوان کرد .

مدیر پایگاه داده مکانی  هدف از اجرای این پروژه را تسریع دادن به کار مراجعین و ارباب رجوع، جلوگیری از موازی کاری، کاهش اشتباه، جلوگیری از افزونگی داده ها و تسهیل در اشتراک داده ها در بخش های مختلف اداره اشاره کرد.

وی با بیان اینکه مرحله نیاز سنجی انجام شده و در حال ورود به مرحله استاندارد سازی داده ها بر اساس دستور العمل پایگاه داده مکانی سازمان جنگل ها هستیم افزود پیش بینی می شود تا قبل از پایان سال این موضوع به سرانجام برسد.

 کمالی با تاکید بر اینکه فازهای دیتا سنتر و ورود داده ها بطور  هم زمان پس از فراهم آوردن سخت افزارهای  مورد نیاز انجام می شود.

کمالی ادامه داد دامنه استفاده از این پایگاه در صورت ایجاد بسترهای ارتباطی توسط ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ها نیز قابل دسترسی و استفاده خواهد بود.

وی در انتها ضمن تشکر از کلیه همکاران و واحدهای مختلف در ارسال به موقع آمار و اطلاعات در قالب و فرمت های مختلف اظهار امیدواری کرد در بازه زمانی پیش بینی شده نسبت به راه اندازی پایگاه اقدام نماییم.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار