آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز به‌مناسبت فرا رسیدن فرا رسیدن سال نو و ایام نوروز، پیامی صادر کرد.
کد خبر: ۱۰۹۷۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳ 22 March 2023

تابناک فارس به نقل از ایکنا: آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز به‌مناسبت فرا رسیدن فرا رسیدن سال نو و ایام نوروز، پیامی به شرح زیر صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

«یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ»

تبریک عرض می‌کنم حلول سال جدید، سال هزار و چهارصد و دو خورشیدی را به پیشگاه مقدس آقا و ولی نعمتمان حضرت بقیهالله‌الاعظم ولی عصر (ارواحنا فداه) و به پیشگاه نائب آن حضرت، نائب الامام حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(دام ظله العالی) و به پیشگاه همه ملت سرافراز ایران و همه جای جای جهان که نوروز را گرامی می‌دارند و بالاخص به مردم عزیز، شریف، بافرهنگ و متدین فارس که مهد فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی است.امیدوار هستیم ان‌شاءالله در این سال جدید بهترین برکت‌ها، خیرات و خوبی‌ها نصیب همه شما عزیزان باشد.

مسلم می‌دانیم که امسال به واسطه تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن کریم و ماه مبارک رمضان، مردم عزیز ما دو بهره را با هم دارند. نشاط و سروری که از تر و تازگی طبیعت برای ما حاصل می‌شود و نشاط و سروری که حاصل ارتباط معنوی عزیزان ما با خدای متعال هست که ماه رمضان ماه ضیافت الهی است. به‌ همین مناسبت قاعدتاً ما یک ظرفیت‌های جدیدی را هم می‌بینیم که باید تجربه کنیم و آن این هست که چارچوب‌های رفتار ایام عیدمان را متناسب با این ماه مبارک قرار دهیم.

در طول روز که عزیزان، خواهران و برادران ایمانی روزه هستند و باید کوشش کنیم که دید و بازدیدها، خریدها و کارهایی که ناظر به گردشگری در فضای بهار هست در ساعات شب انجام شود. کسانی که غرفه‌هایی و مغازه‌هایی دارند که مواد خوراکی در آن فروخته می‌شود طبیعتاً به‌ خاطر ماه مبارک رمضان در طول روز مراعات می‌کنند و نمی‌خواهند که عرضه این مواد به‌ گونه‌ای باشد که خدایی نکرده احساس روزه‌خواری در جامعه پراکنده شود اما ساعات شب و با این هوای لطیف بهاری ساعات مناسبی است که غرفه‌دارها ساعت کارشان را افزایش دهند و جامعه دینی ما هم در آن ساعات ان‌شاءالله به نشاط و دور هم بودن و بالاخره لذاتی که مربوط به بهار و عید هست بپردازند و هیچ مزاحمتی هم بین این دو پیدا نمی‌شود و قاعدتاً از سر شب تا سحر در شهر خصوصاً شیراز و استان فارس که ایام گل، بوی خوش و نوای عندلیبان است می‌شود ساعات خوبی را تدارک دید درحالی‌ که هیچ مزاحمتی هم با روزه‌داری نداشته باشد.این مسئله را عزیزان دقت کنند و ان‌شاءالله که با حسن سلیقه شما مردم عزیز و با فرهنگ فارس این قضیه به‌خوبی مدیریت خواهد شد.

خصوصا مهمانان عزیز نوروزی که تشریف‌ فرما می‌شوند و قدمشان روی چشم ما هست، هتلدارها و مجموعه‌های مرتبط ان‌شاءالله با دقت و برنامه‌ریزی مناسب به‌گونه‌ای رفتار کنند که هم ایام خوشی برای مهمانان باشد و هم خدایی‌ نکرده هتک حرمت ماه رمضان نشود.

همین‌جا هم از فرزندان عزیزم، دختران خوبم، خواهش می‌کنم به احترام ماه مبارک رمضان در پوشش خود در محیط‌های عمومی دقت داشته باشند تا خدایی نکرده صحنه‌هایی پیش نیاید که برای مؤمنین باعث ناراحتی شود که اگر قلب مؤمن آزرده شود عرش خدا به لرزه می‌آید و سعادت این فرزندان عزیز ما اگر آهی از دل یک مؤمن بلند شود مخدوش می‌شود.این نکته را بزرگ‌ترها هم با زبان خوش به دختر خانم‌های عزیز تذکر دهند.

ان‌شاءالله با حسن سلیقه شما عزیزان این ایامی که پیش رو داریم برای همه ایام خوبی، خوشی، سعادتمندی و سالی که پیش رو داریم سال عزت مسلمانان، مؤمنان و سربلندی ملت ایران باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار