ثبت نام آزمون ورودی و تکمیل ظرفیت مدارس استعداد‌های درخشان از دیروز آغاز شده و تا ۲۵ فروردین ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۹۹۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲ 05 April 2023

به گزارش تابناک قم، سیدمحمدعلی صمدانی، رئیس اداره سمپاد قم (سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان) با اعلام خبر ثبت نام مدارس سمپاد تا ۲۵ فرورودین، گفت: آزمون ورودی مدارس پایه هفتم (متوسطه اول) در تاریخ ۱۱ تیر و آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم (متوسطه دوم) در تاریخ ۲ تیر، ساعت ۹ صبح برگزار می‌شود.

وی اقدم گفت: داوطلبان برای ثبت‌نام در این آزمون باید به تارنمای پنجره واحد آموزش و پرورش به نشانی My.medu.ir مراجعه کنند.

صمدانی با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده برای شرکت در این آزمون گفت: داوطلبان پایه هفتم باید در سال پنجم و ششم تحصیل خود در تمامی دروس معیار خیلی خوب را کسب کرده باشند و داوطلبان متوسطه دوم نیز باید معدل شان بالای ۱۹ باشد.

وی همچنین با اشاره به جزئیات این آزمون، گفت: در آزمون متوسطه اول با ۱۲۰ سوال و در متوسطه دوم با ۱۰۰ سوال متشکل از سوال‌های تحلیلی و سرعتی، استعداد و توان علمی دانش‌آموزان سنجیده می‌شود.

صمدانی با اشاره به احتمال ثبت نام حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در این دوره از آزمون گفت: از مجموع افراد ثبت‌نام‌کننده ۳۶۰ دانش آموز دختر و پسر پذیرفته می‌شوند.

رئیس اداره سمپاد قم با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸ مدرسه سمپاد در شهر قم فعال هستند، خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۲۷۸ دانش آموز در این مدارس در حال تحصیل هستند.

گفتنی است داوطلبان شرکت در آزمون ورودی و تکمیل ظرفیت مدارس استعداد‌های درخشان برای تکمیل اطلاعات و آگاهی از آخرین خبر‌های آزمون سمپاد می‌توانند به آدرس اداره استعداد‌های درخشان قم در پیام رسان ایتا به نشانی @qomsampad مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار