رئیس اداره آموزش دوره دوم ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از شناسایی ۸۵ درصد از ۷ هزار و ۵۶۸ نفر کودک بازمانده از تحصیل در استان طی چهارماه اخیر خبرداد.
کد خبر: ۱۱۰۰۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸ 10 April 2023

علیرضا سلطانی اظهار داشت: در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ فرآیند انسداد مبادی بی‌سوادی و شناسایی و جذب کودکان بازماندگان از تحصیل، به‌عنوان طرح شهید والامقام «علی محمود وند» مزین شد و تعداد هفت هزار و ۵۶۸ کودک بازمانده از تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف، از سوی وزارت آموزش و پرورش به استان اصفهان معرفی شد.

وی با اشاره به آغاز طرح شهید محمود وند از آذرماه ۱۴۰۱ در استان اصفهان ادامه داد: در این طرح برای اولین‌بار به‌صورت سامانه‌ای و با استفاده از ظرفیت مدیران و معاونان مدارس استان به‌عنوان افراد پیگیری‌کننده دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، فرآیند شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل دنبال شد که در این راستا تعداد ۹۴۶ نفر از مدیران و معاونان مدارس ابتدایی به‌عنوان پیگیری‌کننده در این طرح، از سوی مناطق و نواحی استان در این طرح حضور داشتند.

رئیس اداره آموزش دوره دوم ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به نگاه ویژه استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش و فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) به مسئله شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل، گفت: در دی‌ماه سال گذشته، تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل آموزش و پرورش، استانداری و سپاه در راستای تسهیل این فرایند منعقد شد.

وی اضافه کرد: مسئولان طرح شهید محمود وند در استان پس از پیگیری به‌صورت تماس‌های تلفنی متعدد و مراجعه به آدرس‌های درج شده مربوط به کودکان بازمانده از تحصیل، دلایل بازماندگی کودکان مذکور را احصاء و ضمن درج دلیل بازماندگی از تحصیل، مدرک معتبر مربوط دلیل بازماندگی را در سامانه بارگذاری کرده و تمامی مدارک بارگذاری شده توسط افراد مسئول پیگیری در سطح استان بررسی و در صورت صحت مدرک، مورد تأیید قرار گرفت.

به گفته سلطانی، دلایل مختلفی مانند، فوت، فقر مالی، ممانعت والدین، کودک استثنایی و مهاجرت احصاء شد و با تأکید معاون آموزش ابتدایی، اقدامات در خصوص رفع دلایل فقر مالی، اشتغال به کار کودک و ممانعت والدین از تحصیل انجام شد.

رئیس اداره آموزش دوره دوم ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: با تلاش بی‌وقفه افراد پیگیری‌کننده در سطح مناطق و نواحی و در یک بازه زمانی چهار ماهه از تعداد هفت هزار و ۵۶۸ نفر کودک بازمانده از تحصیل، نزدیک به ۸۵ درصد کودکان بازمانده شناسایی شدند که نسبت به آمار شناسایی شده سال تحصیلی گذشته، رشد ۳۷ درصدی را نشان می‌دهد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار