راهپیمایی روز جهانی قدس در قم با حضور پرشور مردم روزه‌دار، مسئولان لشکری و کشوری با شعار محوری «فلسطین محور وحدت جهان اسلام‌؛ قدس در آستانه آزادی» آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۰۰۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹ 14 April 2023

به گزارش تابناک قم، علیرغم اینکه مراسم به طور رسمی از ساعت 10 صبح آغاز شد، اما مردم از دقایق اولیه صبح در خیابان‌های منتهی به مصلی قم که محل برگزاری مراسم است، حضور داشتند. مردم روزه دار در این مراسم با سر دادن شعارهایی همچون «مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا» انزجار خود را از این جنایتکاران نشان داده و مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهان رساندند.

بسیاری از گروه‌های مردمی در کنار نهادهای انقلابی و تشکل‌های مردم نهاد، با برپایی غرفه‌هایی برای اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی در مسیرهای راهپیمایی حضور داشتند.

 
برگزاری راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس با حضور پرشور مردم قمدشمن خیال خام جدایی مردم از نظام را به گور خواهد برد
 
فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم با اشاره به حضور پرشور و متراکم مردم در راهپیمایی روز قدس امسال، گفت: دشمن خیال واهی و خام جدایی بین مردم و نظام را به گور خواهد بود.
 
سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب علیه السلام قم در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در قم، با اشاره به حضور گسترده مردم قم در راهپیمایی روز جهانی قدس در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس جای تعجب ندارد مردم بیش از ۴۰ سال است که نشان دادند همیشه پای کار انقلاب و اهداف نظامی اسلامی هستند.
 
وی افزود: یکی از مسائل مهمی که از همان ابتدا برای امام خمینی (ره) ، انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری و مردم مهم بوده مسئله فلسطین است که زوال این رژیم جعلی هر روز آشکارتر می‌شود.
 
سردار موحد تأکید کرد: مردم برای شب ۲۳ ماه مبارک رمضان تا سحر بیدار بودند و‌ استراحت کمی داشتند اما مشاهده کردیم که حضور گسترده‌ای در راهپیمایی روز جهانی قدس داشتند و بسیاری از مردم ساعت‌ها قبل از شروع رسمی راهپیمایی حضور داشتنند تا در راهپیمایی دشمن شکن شرکت کنند.
 
فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب علیه السلام با اشاره به حضور گسترده دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها در راهپیمایی روز جهانی قدس اضافه کرد: جوانان و نوجوانان دهه هشتادی و نودی علاوه بر حضور در راهپیمایی در تدارک مراسم و توزیع پرچم و پوستر نیز مشارکت داشتند این‌ها نشان می‌دهد دشمن خیال خام کرده که بتواند این جوانان و نوجوانان و کودکان را از ما بگیرد.
 
وی خاطر نشان کرد: دشمن هرقدر تلاش کند نمی‌تواند بر ملتی که ان شاالله مقدمه ساز ظهور هستند پیروز شود دشمنان خودشان را خسته می‌کنند زیرا تلاش‌هایشان به نتیجه نمی‌رسد، مشاهده کردیم که از همه اقشار و از همه سنین از کودک تا پیر و جوان در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور داشتند.
 
حضور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راهپیمایی روز قدس
 
 

نشانه‌های فروپاشی رژیم صهیونیستی آشکار شده است

آیت الله علیرضا اعرافی، خطیب نماز جمعه قم، در خطبه‌های نماز جمعه روز قدس، گفت: با تغییر معادلاتی که در سرزمین‌های اشغالی ایجاد شده است، علائم شکست و فروپاشی رژیم کودک کش صهیونیستی آشکار شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، گفت: با تزلزل در رژیم صهیونیستی خون تازه‌ای در جان مقاومت دمیده شده و موج مهاجرت در سرزمین‌های اشغالی گسترش یافته است.

وی گفت: نظر انقلاب اسلامی در خصوص مساله فلسطین از ابتدا، برگزاری انتخابات آزاد و رفراندوم مبتنی بر آرای مردم اصیل این منطقه و در غیر اینصورت مقاومت در برابر رژیم کودک کش است.

آیت الله اعرافی افزود: این دو مسیر همچنان با قدرت توسط جمهوری اسلامی تا فروپاشی این رژیم منحوس پیگیری می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: سخن ما با دولت‌های منطقه و کشورهای اسلامی این است که روابط خود را با رژیم صهیونیستی در تمام سطوح قطع کنند، پرونده عادی‌سازی روابط را کنار گذاشته و در کنار مردم فلسطین قرار بگیرند.

آیت الله اعرافی با تمجید از حضور مردم قم در راهپیمایی امروز روز قدس، افزود: مردم قم با حضور خود حماسه ای جدید خلق کرده و بار دیگر اثبات کردند که باوجود تمام مشکلات اقتصادی، معیشتی و ... در برابر آزمون‌های الهی سربلند بیرون می‌آیند.

وی در ادامه گفت: در منطق اسلام زن جایگاه والایی دارد که بخشی از آن در داخل خانواده و بخش دیگری نیز در اجتماع متجلی می‌شود که این جایگاه کاملاً خارج از منطق شهوت‌آلود مکاتب غربی است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه مسائل فرهنگی و زیست عفیفانه باید در اولویت همه اقدامات باشد، گفت: نگاه اسلام به زن متفاوت از نگاه غرب و متحجران است.

آیت الله اعرافی در تبیین جایگاه زن در اسلام، گفت: نگاه اسلام به زن نگاهی پیشرفته و سازگار با همه جوانب وجودی آن در قالب‌ زن، خانواده و اجتماع است که در این چهارچوب مصالح زن، خانواده و اجتماع و تعالی روحی به‌صورت هم‌زمان دیده‌شده است.

وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی زمینه برای شکوفایی استعداد‌های علمی و شخصی زنان فراهم شد به‌نحوی‌که امروز بیش از ۱۰ هزار عضو هیئت علمی خانم داریم و ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اهمیت بهره‌مندی از فیوضات ماه مبارک رمضان، گفت: ماه رمضان یک فرهنگ تربیتی است و همه ما وظیفه‌ داریم از برکات این روز‌های پر برکت برای معنوی‌تر کردن فضای جامعه استفاده کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار