خطیب جمعه قم، گفت: علائم و نشانه‌های فروپاشی رژیم کودک کش صهیونیستی در وقایع اخیر دیده می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۰۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸ 14 April 2023

به گزارش تابناک قم، آیت الله علیرضا اعرافی، خطیب نماز جمعه قم، در خطبه‌های نماز جمعه روز قدس، گفت: با تغییر معادلاتی که در سرزمین‌های اشغالی ایجاد شده است، علائم شکست و فروپاشی رژیم کودک کش صهیونیستی آشکار شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، گفت: با تزلزل در رژیم صهیونیستی خون تازه‌ای در جان مقاومت دمیده شده و موج مهاجرت در سرزمین‌های اشغالی گسترش یافته است.

وی گفت: نظر انقلاب اسلامی در خصوص مساله فلسطین از ابتدا، برگزاری انتخابات آزاد و رفراندوم مبتنی بر آرای مردم اصیل این منطقه و در غیر اینصورت مقاومت در برابر رژیم کودک کش است.

آیت الله اعرافی افزود: این دو مسیر همچنان با قدرت توسط جمهوری اسلامی تا فروپاشی این رژیم منحوس پیگیری می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: سخن ما با دولت‌های منطقه و کشورهای اسلامی این است که روابط خود را با رژیم صهیونیستی در تمام سطوح قطع کنند، پرونده عادی‌سازی روابط را کنار گذاشته و در کنار مردم فلسطین قرار بگیرند.

آیت الله اعرافی با تمجید از حضور مردم قم در راهپیمایی امروز روز قدس، افزود: مردم قم با حضور خود حماسه ای جدید خلق کرده و بار دیگر اثبات کردند که باوجود تمام مشکلات اقتصادی، معیشتی و ... در برابر آزمون‌های الهی سربلند بیرون می‌آیند.

وی در ادامه گفت: در منطق اسلام زن جایگاه والایی دارد که بخشی از آن در داخل خانواده و بخش دیگری نیز در اجتماع متجلی می‌شود که این جایگاه کاملاً خارج از منطق شهوت‌آلود مکاتب غربی است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه مسائل فرهنگی و زیست عفیفانه باید در اولویت همه اقدامات باشد، گفت: نگاه اسلام به زن متفاوت از نگاه غرب و متحجران است.

آیت الله اعرافی در تبیین جایگاه زن در اسلام، گفت: نگاه اسلام به زن نگاهی پیشرفته و سازگار با همه جوانب وجودی آن در قالب‌ زن، خانواده و اجتماع است که در این چهارچوب مصالح زن، خانواده و اجتماع و تعالی روحی به‌صورت هم‌زمان دیده‌شده است.

وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی زمینه برای شکوفایی استعداد‌های علمی و شخصی زنان فراهم شد به‌نحوی‌که امروز بیش از ۱۰ هزار عضو هیئت علمی خانم داریم و ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اهمیت بهره‌مندی از فیوضات ماه مبارک رمضان، گفت: ماه رمضان یک فرهنگ تربیتی است و همه ما وظیفه‌ داریم از برکات این روز‌های پر برکت برای معنوی‌تر کردن فضای جامعه استفاده کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار