کد خبر: ۱۱۰۱۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷ 18 April 2023

به گزارش تابناک مازندران از ایسنا ، استاد دانشگاه مازندران با تاکید براینکه در حال حاضر در استان نیازمند بسته سیاستی فرهنگ عمومی برای حکمرانی فرهنگی هستیم، گفت: نخبگان نقطه اتصال حلقه حکمرانی و مردم هستند، اگر وجود نخبگان درهر کشوری خاموش شود اتصال میان حکمرانی و مردم کم رنگ می‌شود.

مجید قربانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه فرهنگ مجموعه‌ای از فرایندها و رخدادهاست که در سطوح مختلف جامعه وجود دارد، اظهار کرد: اصلاح الگوی مصرف در سال‌های گذشته توسط مقام معظم رهبری به عنوان یک اصل در جامعه مطرح شده است لذا وقتی صحبت از فرهنگ استفاده بهینه حامل‌های انرژی می‌کنیم با بسته‌ای در حکمرانی فرهنگی مواجه هستیم که می‌تواند تاثیر گذار باشد.

 وی رسانه‌ها را پیشران اصلی فرهنگی در جامعه دانست و گفت: استان مازندران با تنش آبی مواجه است، نقش استاندار، ائمه جمعه، رسانه‌های مکتوب و مجازی در اصلاح مصرف بهینه انرژی بسیار مهم است باید مدل توسعه فرهنگی به ویژه مصرف بهینه انرژی طراحی شود.

این استاد دانشگاه مازندران را یک استان گردشگرپذیر دانست و ادامه داد: مسافرانی که وارد مازندران می‌شوند باید درآمدزا باشند نه اینکه برای استان چالش ایجاد کنند.

وی ابراز عقیده کرد: در حال حاضر در مازندران نیازمند بسته سیاستی فرهنگ عمومی برای حکمرانی فرهنگی در استان هستیم.

قربانی یادآور شد: مجموعه نمایندگان استان مازندران با یک اتاق فکر قوی و برنامه ریزی راهبردی می‌توانند جهت ارائه و تصویب طرح‌های اثرگذار در مقوله فرهنگی و گردشگری گام بردارند از جامعه خبرگان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار است تا با تصویب طرح‌های مناسب نسبت به شتاب بخشی موتور محرکه گردشگری و فرهنگی در استان اقدام شود.

این تحلیگر فرهنگی با اشاره به اینکه نخبگان نقطه اتصال حلقه حکمرانی و مردم هستند، تصریح کرد: اگر وجود نخبگان درهر کشوری خاموش شود اتصال میان حکمرانی و مردم کم رنگ می‌شود.

 این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: مازندران در برخی از ایام سال نقطه تنفس ندارد که در این راستا رسانه‌های مکتوب و مجازی در توسعه مدل فرهنگی نقش دارند. از این رو اگر نتوانیم بسته‌های سیاستی مناسب طراحی کنیم حضور گردشگر با فرهنگ‌های مختلف به چالش تبدیل می‌شود کمااینکه این مشکل را در بحث زباله و پسماند داریم؛ باید بسته‌های محلی و بومی سیاستی را در این راستا طراحی تا نسبت به حل چالش‌های استان اقدام شود.

عضو مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در استان مازندران تصریح کرد: کنشگران عرصه رسانه پیش قراول حق قرآنی فرهنگی هستند لذا اگر مسئولان اجرایی بپذیرند خبرنگاران در حکمرانی فرهنگی نقش موثری دارند مطمئناً حلقه اتصال میان مردم و حکمرانی پررنگ‌تر شکل می‌گیرد و در حکمرانی سیاسی یکی از مواردی که مهم است  نظرات و مطالبات مردم است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار