عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر قم گفت: امسال بودجه سازمان فناوری اطلاعات شهرداری نسبت به سال گذشته افزایش 110 درصدی داشته و 1100 میلیارد ریال اعتبار برای حوزه Ict شهر درنظر گرفته شده است.
کد خبر: ۱۱۰۲۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰ 26 April 2023

به گزارش تابناک قم، معصومه آمره در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه تحقق شهرداری و شورای پاسخگو، شفاف و خدمات‌رسان به مردم در گروی توجه ویژه به بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات است، اظهار کرد: خوشبختانه در دوره ششم شورای اسلامی شهر گام‌های موثری برای حمایت از حوزه هوشمندسازی شهر برداشته شده است که یکی از آن‌ها تصویب اساسنامه جدید سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم بر اساس ماده ۸۰ قانون شهرداری‌ها است.

وی اضافه کرد: تا قبل از آن بر اساس ماده ۵۴ قانون شهرداری‌ها سازمان فعالیت می‌کرد اما استقلال حقوقی و مالی نداشت تا اینکه با تصویب شورا استقلال مالی پیدا کرد و با ایجاد منابع پایدار، می‌تواند درآمدزایی مستقل داشته باشد و همچنین ۲۱حوزه خدماتی با اساسنامه جدید برای سازمان فاوا تعریف‌ شد.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر قم گفت: با حمایت شورای اسلامی شهر شاهد افزایش 110 درصدی بودجه سازمان فناوری اطلاعات نسبت به سال گذشته بودیم و اختصاص 1100 میلیارد ریال بودجه برای سال 1402 نشان از حمایت جدی شورای ششم از حوزه  Ict شهر است.

وی ادامه داد: برای پشتیبانی و توسعه خدمات نرم افزاری و پایگاه‌های اطلاعاتی 200 میلیارد ریال، برای توسعه زیرساخت و امنیت شبکه و توسعه هوشمند سازی حمل و نقل عمومی 530 میلیارد ریال، برای هوشمندسازی شهر و شهرداری قم 210 میلیارد ریال در سال 1402 تخصیص یافته است و در مجموع بخش هزینه سرمایه‌ای سازمان فناوری اطلاعات برای توسعه این حوزه 940 میلیارد ریال است.

اجرای فاز نخست رصدخانه شهری قم با 120 میلیارد ریال اعتبار

آمره با بیان اینکه راه‌اندازی رصدخانه شهری در سال 1402 پیش‌بینی شده است، گفت: برای فاز نخست آن 120 میلیارد ریال درنظر گرفته شده است و این رصدخانه فراتر از یک سامانه خواهد بود و به‌صورت لحظه‌ای بر اساس داده‌ها تحلیل‌های شهری را ارائه می‌دهد که این موضوع در تصمیم‌گیری‌های مدیران شهری و استانی بسیار مؤثر خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: کمیته فناوری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر مسئله محور است و با برنامه‌ریزی تخصصی نگاهی راهبردی به امور هوشمند سازی شهری و همچنین اولویت‌ها دارد و البته هوشمندسازی خدمات تنها در توسعه فناوری اطلاعات و تجهیزات خلاصه نمی‌شود و در این راستا تحول فرهنگی و زیرساختی برای ارتقای زندگی شهروندان نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار