از نشست خبری روز شورای اسلامی شورا در قم بخوانید؛
نهمین روز از اردیبهشت ماه سالروز تشکیل شورایی اسلامی شهر ها می باشد که بدین مناسبتی نشست خبری در شورای اسلامی شهر قم برپا و خبرنگاران و اصحاب رسانه با مسوولان کمیسیون های شش گانه گفت و گو کردند. این نشست با همراهی برخی حواشی به پایان رسید.
کد خبر: ۱۱۰۲۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷ 27 April 2023

به گزارش تابناک قم، صبح امروز در نشست خبری سالروز تشکیل شورای اسلامی شهر قم نشست خبری در محل شورای شهر قم با حضور ریاست شورا و روسای کمیسیون های شش گانه برگزار گردید.

در ابتدای این نشست حسین اسلامی، ریاست شورای اسلامی شهر قم به ایراد سخنانی پرداخت و سپس خبرنگاران و اصحاب رسانه به طرح سوالاتی پرداختند.

سهم هر قمی از پروژه های شاخص عمرانی ۴ میلیون و ۶۰۰ هزارتومن است

ریاست کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر قم اعلام کرد: در بودجه سال ۱۴۰۱ سهم هر شهروند قمی از پروژه های شاخص عمرانی سطح شهر ۴ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان می باشد.

مجموعه مدیریت شهری سراغ پروژه های پر چالش نمی‌ رود

وی ادامه داد: مجموعه شهری به سراغ پروژه هایی خواهد رفت که اولویت بالاتر و چالش کمتری دارد و سراغ پروژه های پر چالش نخواهد رفت.

پروژه های شاخص سال ۱۴۰۲ چیست؟

دهناد طراحی تقاطع سه سطحه میدان سپاه، تقاطع غیر هم سطح فردوسی صدوق، پروژه عماریاسر، پروژه پل‌ نیک اندیش(اتصال جاده اراک به بلوار الغدیر) را از جمله پروژه های شاخص سال ۱۴۰۲ دانست.

از سال ۹۶ در قم ۱۲ خیابان بن بست باز شد

ریاست‌ کمیسیون شهرسازی اعلام‌کرد:
در برنامه ریزی ها از عوارض مردم بهترین استفاده شده و برنامه ریزی ها طبق طرح جامع بوده که مصداق آن بازگشایی ۱۲ خیابان بن بست اصلی قم‌ از ۱۶ خیابان می باشد که خیابان شهیدان برقعی،‌ بخشی از خیابان جمهوری و پروژه خیابان شهید صادقی از جمله این خیابان ها می‌باشند.

عماریاسر بعد از ۵۶ سال بازگشایی می شود

امراللهی افزود: در پروژه عماریاسر ۴۷ پلاک برای تملک مانده است‌ که امیدواریم امسال این پروژه تکمیل شود.

چه کسانی از شورای شهر قم در انتخابات مجلس شرکت می‌کنند؟

ریاست شورای شهر اسلامی قم در نشست خبری روز شورا اعلام‌کرد:
پیرامون حضور اعضا شورای شهر در انتخابات مجلس گمانه زنی ها زیاد است اما نتیجه قطعی وجود ندارد و احتمالا یکی دو نفر در انتخابات شرکت‌ خواهند کرد.

اسلامی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ما پیرامون تعهد افراد به برخی‌ احزاب پیرامون عدم‌شرکت در سایر انتخابات ها گفت: با رافت اسلامی این‌ امکان فراهم است که در این حوزه مشکل حل شود و افراد بتوانند در انتخابات شرکت کنند همچنین باید توجه داشت گفتن این‌ مطلب که فردی چون در شورای شهر حضور داشته و به قوانین‌ آگاه است نباید در‌ انتخابات مجلس شرکت‌کند غلط است.

در شورا علی البدل وجود دارد و رفتن‌ افراد مشکلی ندارد!

رئیس شورای شهر‌ قم در ادامه گفت:
مقایسه رفتن افراد از شورای شهر با مجلس قیاس مع الفارق است و در شورای شهر بحث علی البدل وجود دارد و با مجلس کاملا متفاوت است و اگر‌ کسی‌ برود مشکلی بوجود نخواهد آمد.

ریاست کمیسیون ها رفتن یا نرفتن به مجلس را اعلام نکردند

از آنجا که اعضا محترم شورای شهر قم در مقابل آرا مردم‌ و تعهد احزاب سیاسی مبنی بر عدم شرکت در انتخابات مسوول هستند، سوال شرکت و یا عدم شرکت از ریاست کمیسیون های شورای شهر و ریاست شورای شهر‌ پرسیده شد که متاسفانه با عدم پاسخ این عزیزان مواجه شدیم!

ریاست کمیسیون تلفیق بودجه نشست خبری شورای شهر را ترک کرد

حسین‌ صابری جلسه نشست خبری روز شورای شهر با حضور خبرنگاران را ترک کرد.

علت ترک جلسه چه بود؟!

یکی از خبرنگاران سوالی پیرامون بحث بودجه پرسید که طبیعتا پاسخ آن‌ با حسین صابری ریاست کمیسیون بودجه بود، اما در این‌ میان ریاست شورا به توضیحاتی پرداخت که‌ صابری ناگهان با عذرخواهی جلسه را ترک‌کرد.

غیبت غیر موجه عامل حذف نفر اول منتخب مردم قم در شورای شهر

اسلامی، رئیس شورای شهر قم گفت: اگر من هم به صورت غیر موجه در جلسات حضور نداشتم، قانون می تواند عذر‌ من در شورا را نیز بخواهد.

پیرامون رئیس شورای شهر قم حواشی از جمله عدم حضور در میادین و شرکت در انتخابات ایجاد شده است‌ که امروز در پاسخی‌نسبتا تند گفت:بنده از تشریفات بدورم و همین دلیل شاید موجب گمانه زنی عدم‌حضور بنده در میادین شده است.

کشتی ریاست شورای شهر با خبرنگار

اسلامی در واکنش‌ به خبری پیرامون‌ بیماری او گفت: بنده همین‌ حالا حاضرم با خبرنگار این رسانه کشتی بگیرم!

مسوولان به جای عزا و عروسی به سراغ انجام وظیفه بروند

اسلامی ادامه‌ داد: مسوولان، نمایندگان و اعضا شورا ای کاش به جای حضور در عروسی و عزا به سراغ انجام وظیفه خود بروند و اگر بنده هم در این‌ مجالس حضور یابم لابد می‌گویند بخاطر انتخابات است.

شهردار برای ۴ سال منتخب شده و اگر‌ برود دستمان‌ پر است

حسین اسلامی ریاست شورای شهر قم اعلام کرد:
شهردار قم برای ۴ سال منتخب شده است و قرار بر رفتن او نیست.

وی پیرامون احتمال حضور شهردار قم در لیست یکی از احزاب قدیمی قم گفت: ایشان به مجلس نمی روند‌ و اعلام‌کرده اند فرد اجرایی هستند تا پشت میز نشین و گمانه زنی حضور ایشان در لیست انتخاباتی یکی از جناح های معروف قم تنها یکطرفه بوده است و موافقی از سوی ایشان صورت نگرفته است.

اسلامی ادامه داد: اگر ایشان بروند دستمان‌ پر است و مشکلی نداریم زیرا در همین‌ شهر قم افراد جوانی حضور دارند که برای این جایگاه مناسب اند.

 ۶۰ هزار میلیارد ریال برای طرح‌های عمرانی قم پیش‌بینی شد

محمدحسین دهناد رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم: به طور معمول در کلانشهرها، بودجه‌ای که برای هزینه‌های عمرانی اختصاص داده می‌شود، از هزینه‌های جاری کمتر است، ولی خوشبختانه این نسبت در شهر قم بالعکس است.

در ابتدای دوره فعلی شورای شهر، خیلی از طرح‌های قم کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، برای امسال برخی پروژه‌های کلان را برای محدوده شهر قم پیش بینی کرده‌ایم.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار