مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: کتابخانه مرکزی کرمانشاه با ۱۱ هزار مترمربع، ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که دولت برای تکمیل آن ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۱۰۲۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴ 29 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر «معصومه حسنی‌خونسار»، در خصوص وضعیت پروژه ساختمان کتابخانه مرکزی کرمانشاه گفت: یکی از مطالبات مردم فرهنگی استان، تکمیل کتابخانه مرکزی است که از سال ۱۳۸۶ تاکنون پروژه به طول انجامیده است.

وی تصریح کرد: کتابخانه مرکزی کرمانشاه در پنج طبقه و ۱۱ هزار مترمربع زیربنا، از سال ۱۳۸۶ کلنگ‌زنی شد و تا سال ۱۳۹۱ حدود ۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای آن صرف شد، اما به دلیل نبود اعتبارات لازم، پروژه متوقف شد و سال ۱۳۹۶ با تزریق اعتبار، پروژه را از ۳۰ درصد به ۶۰ درصد رساندیم؛ اما روند آن باز هم متوقف شد.

او افزود: این پروژه در ابتدا هفت طبقه با زیربنای ۱۵ هزار مترمربع بود، اما در ادامه به دلیل کمبود اعتبار به پنج طبقه و با زیربنای ۱۱ هزار مترمربع کاهش یافت. تاکنون از محل اعتبارات استانی بیش از ۹۰ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در شهریور ماه سال ۱۴۰۱ با سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و در ادامه پیگیری اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان و پیگیری‌های لازم این اداره کل مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای شروع به کار آن در نظر گرفته شد که امیدواریم این پروژه با نظر مثبت مسئولین وقت به اتمام برسد.

حسنی‌خونسار با بیان اینکه ۴۰ درصد اعتبارات کتابخانه مرکزی کرمانشاه استانی و ۶۰ درصد آن از اعتبارات ملی است گفت: ساخت کتابخانه مرکزی جزو ضرورت‌های کلانشهر کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه در صورت افتتاح این کتابخانه مخازن آن ظرفیت نگهداری بیش از ۲۰۰ هزار جلد کتاب را دارد بیان کرد: کتابخانه مرکزی نماد فرهنگی هر شهر و یکی از زیرساخت‌های توسعه فرهنگی به شمار می‌رود.

زیربنای کتابخانه عمومی استان کرمانشاه ۴۳ هزار و ۸۳ متر مربع است که ۴۰ هزار و ۱۵۵ متر مربع آن مربوط به کتابخانه های عمومی نهادی و ۲ هزار و ۹۲۸ متر از این مقدار مربوط به کتابخانه‌های مشارکتی با سازمان‌ها است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار