برای تکمیل ۵۰ طرح بهداشتی و درمانی خیر ساز استان اصفهان،۶۰۰ میلیارد تومان نیاز است.
کد خبر: ۱۱۰۲۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳ 29 April 2023

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه خیران در حوزه سلامت و بهداشت، همیشه پیش قدم بودند، گفت: فاصله‌ای بین خیران و متولیان سلامت نیست.
شاهین شیرانی با اشاره به اینکه در موضوع سلامت، پیشگیری بهتر از درمان است و خیران سلامت در استان در این خصوص هم فعالیت‌های خوبی داشته و دارند افزود: در حوزه سلامت بخش‌های روستایی بیش از ۸۰ درصد فعالیت‌ها و طرح‌ها به همت خیران در حال اجراست.
رئیس مجمع خیران بهداشت و سلامت استان اصفهان امام هادی (ع) نیز گفت: به همت خیران اعتبار ۸۸ درصدی، بیش از ۷۸۰ طرح بهداشتی و درمانی و زیر مجموعه آن‌ها (آموزش و غربالگری) که در یک دهه گذشته آغاز شده بود، تأمین شد.
کمال حیدری، راه اندازی دومین مرکز تشخیصی و درمانی سرطان در اصفهان و مراکز آزمایش قبل از ازدواج، احداث بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و پایگاه‌های بهداشت همچنین تجهیز مراکز درمانی و تأمین و تعمیر آمبولانس را از جمله این طرح‌ها با مشارکت خیران بیان کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، افزود: پارسال در آزمایش‌های غربالگری سرطان که با مشارکت خیران از دو هزار و ۵۵۰ نفر انجام شد، ۱۸۰ نفر از سرطان خود خبر نداشتند و با به موقع متوجه شدن برای درمان خود اقدام کردند.
۲۷ انجمن زیر مجموعه حوزه ی بهداشت و سلامت خیریه ی امام هادی (ع) در استان اصفهان فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :