ما در طی این یکسال ساخت سیزده مدرسه را به سرانجام رساندیم که به زودی افتتاح خواهند شد،سه کانکس را به حوزه های آموزشی تحویل و شش مدرسه دیگر را جهت ساخت در سال جدید به پیمانکار واگذار کرده ایم. 
کد خبر: ۱۱۰۳۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴ 05 May 2023

 

مدیریت آموزش و پرورش شهرستان مارگون در بین جمعی از خبرنگاران اظهار داشت:34مدرسه کانکسی و 35 مدرسه استیجاری وجود دارد و درحال حاضر 80 مدرسه در این شهرستان به دلیل نبود شبکه گاز رسانی از نفت سفید استفاده می کنند. 

 

وی ادامه داد شهرستان مارگون دارای 420 نیروی معلم می باشد که تعلیم و تربیت بیش از چهار هزار دانش آموز را بر عهده دارند و در یکسال اخیر از بدو ورود اینجانب به آموزش و پرورش مارگون با حضور پیوسته و مدوام در مدارس جهت آگاهی سازی در راستای سند تحول بنیادین و فعال کردن انجمن اولیا و مربیان و برگزاری کارگاه مشاوره رایگان برای خانواده ها و دانش آموزان در جهت برطرف کردن مشکلات آنها در دستور کار قرار دارد. 

 

حکیم افزود: با پیگیری و تقویت طرح تثبیت در تمامی مدارس برای زمانی که از کرونا عبور کرده بودیم  و دانش آموزان در امر آموزش با مشکل جدی مواجه بودند ما توانستیم این عقب ماندگی تحصیلی را جبران کنیم. 

 

وی خاطر نشان کرد:برای کاهش دادن آسیب های اجتماعی در این شهر آموزش و پرورش مارگون برای اولین بار کلاس های آموزشی با محوریت طرح نماد در مدارس را استارت زده و این طرح در کم کردن مشکلات دانش آموزان بسیار موثر واقع شده است. 

 

وی به خدماتی که در طی یکسال تصدی خود در این حوزه انجام پذیرفته استه گریزی زد و افزود:ما توانستیم برای اولین بار در شهرستان مارگون یک مرکز مشاوره راه اندازی نمائیم که با استقبال مطلوبی از طرف اولیا و دانش آموزان مواجه شد،با همکاری مجموعه آموزش و پرورش مارگون دو چمن مصنوعی در دو مدرسه مرکزی متوسطه اول و دوم که با به پایان رساندن تمامی کارهای زیربنایی این دو چمن در روز های آتی افتتاح خواهند شد و دو چمن دیگر هم در دستور کار قرار دارند و آنها هم تا پائیز امسال به سرانجام خواهند رسید همچنین با پیگیری های لازم مجوز ساخت یک سالن ورزشی نیز دریافت شد. 

 

حکیم در ادامه افزود:ما در طی این یکسال ساخت سیزده مدرسه را به سرانجام رساندیم که به زودی افتتاح خواهند شد،سه کانکس را به حوزه های آموزشی تحویل و شش مدرسه دیگر را جهت ساخت در سال جدید به پیمانکار واگذار کرده ایم. 

 

وی گفت:در بحث کشف استعداد ها در این شهرستان و با مکاتبات اداری با اداره کل قرار شد تا دو رشته درسی خیاطی برای دختران و رشته مکانیک برای پسران به دیگر رشته ها اضافه شود. 

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مارگون به مشکلات و کمبوداتی که در این شهرستان وجود دارد اشاره کرد و افزود:ما در شهرستان مارگون با کمبود فضای آموزشی جدی روبه هستیم تا جایی که چهارصد دانش آموز ابتدائی در دو شیفت صبح و عصر در یک مدرسه درحال تحصیل می باشند و اگر چاره اندیشی نشود در آینده نزدیک شاهد مشکلات عدیده ای در این حوزه خواهیم بود. 

 

نبود هنرستان فنی و حرفه ای پسرانه در این شهرستان دانش آموزان را با مشکلاتی روبه رو کرده است که این مشکل منجر به ترک تحصیل عده ای از آنها شده است. 

 

حکیم تصریح کرد:در طی این یکسال با تعامل و همکاری سازنده ای که در سطح استان داشتیم توفیق حاصل شد تا بسیاری از کمبودات مدارس نظیر(سیستم هوشمند،چاپگر،دستگاه کپی،میز و صندلی و......)که نیاز اساسی این مدارس بود را رفع کنیم. 

 

حکیم همچنان به کمبود نیروی تخصصی در حوزه های مختلف آموزشی در مقطع متوسطه اول و دوم مدارس دخترانه هم اشاره کرد و افزود باید تصمیماتی اتخاذ شود تا این مشکل در سال جدید مرتفع گردد. 

 

حکیم افزود: با توجه به اینکه ماشین آلات مستقر در این مرکز از رده خارج می باشند و مدت زمان زیادی از شروع بکار این دستگاه ها گذشته است در شش ماه زمستان کار رای برای ما سخت نموده و می توان گفت در این مدت حوزه های آموزشی که در مناطق صعب العبور قرار دارند هیگونه سرکشی و بازدیدی از آنها صورت نمی گیرد. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار