مدیر کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان کرمانشاه با اعلام اینکه شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامّتّان همزمان با سراسر کشور در این استان هم برگزار می‌شود از علاقمندان خواست آثار خود را تا ۳۱ اردیبهشت امسال به سامانه بچه‌های مسجد به نشانی bachehayemasjed.ir ارسال کنند.
کد خبر: ۱۱۰۴۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲ 07 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا حجت الاسلام «افشین کلات‌پور» روز یکشنبه به ایرنا افزود: این مسابقات قرآنی با همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در سه رده سنی کودکان (زیر هفت سال)، نوجوانان (هفت تا ۱۶ سال) و جوانان (۱۷ تا ۳۰ سال) و در ۲ بخش ویژه اعضا و استعدادیابی قرآنی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: بخش رقابتی شانزدهمین دوره مسابقات قرآن مدهامّتّان ویژه اعضای کانون‌های مساجد همانند دوره‌های گذشته در رشته‌های متنوع قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء ۳۰، مکبری، قرائت نماز، استعدادیابی، معارف اهل‌بیت (ع) برای رده‌های سنی مشخص ویژه برادران و خواهران و همچنین بررسی آثار ارسالی جلسات قرآن کریم (مساجد پایگاه قرآن)، تلاوت نور و تولیدات هنری در بخش ویژه کانون، برگزار می‌شود.

مدیر کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان کرمانشاه در ادامه گفت: مسابقات قرآنی مدهامّتّان به صورت غیرحضوری تا ۳۱ اردیبهشت ماه با مراجعه به سامانه بچه‌های مسجد به نشانی bachehayemasjed.ir و بارگذاری آثار برگزار می‌شود.

وی افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این دوره از مسابقات، پس از ثبت نام در سامانه بچه‌های مسجد و عضویت در کانون فرهنگی هنری مسجد خود، در ناحیه کاربری به بخش فعالیت‌های من مراجعه کرده و با انتخاب مدهامّتّان به صفحه ارسال فایل اجرای خود اقدام کنند.

حجت الاسلام کلات پور عنوان کرد: استان کرمانشاه سال گذشته با ۶۸۵ شرکت کننده در ۱۰ رشته قرآنی پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامّتّان جزو استان‌های برتر کشور بود.

به گزارش ایرنا، «مدهامّتّان» به معنای «دو باغ خرم و سبز» نام بزرگترین رویداد قرآنی بچه‌های مسجد است که با هدف ترویج معارف قرآنی در جامعه، توجه به مساجد به عنوان پایگاه اصلی فعالیت‌های قرآنی، تحکیم پیوند مسجد، قرآن و مردم و همچنین کشف استعداد‌های قرآنی و فراگیری فعالیت‌های قرآنی برگزار می‌شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت هزار و ۲۵۰ مسجد فعال دارد که از این تعداد نزدیک به ۵۷۰ مسجد دارای کانون‌های فرهنگی و هنری با ۳۰ هزار نفر هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار