دبیر ستاد ساماندهی سواحل گیلان عنوان کرد
دبیر ستاد ساماندهی سواحل گیلان، با بیان اینکه امسال ۳۵ طرح سالم سازی دریا را در ۱۰ شهرستان گیلان فعال کردیم، گفت: ۶۸ شناگاه نیز در سواحل استان ایجاد شده است
کد خبر: ۱۱۱۰۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰ 14 June 2023

بگزارش تابناک گیلان محمدمهدی نیازمند، با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر آزادسازی سواحل طی سال گذشته و ضرورت توجه بیشتر به برنامه ریزی ها و هماهنگی ها در طرح های سالم سازی دریا، اظهار کرد: جلسات ستاد ساماندهی سواحل استان را از اواخر سال گذشته آغاز کردیم و برنامه ریزی های خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه امسال ۳۵ طرح سالم سازی دریا را در ۱۰ شهرستان گیلان فعال کردیم، گفت: این طرح ها پذیرای گردشگران هستند.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های استان گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، از ایجاد ۶۸ شناگاه در نوار ساحلی استان خبر داد و بیان کرد: این شناگاه ها هم در داخل طرح ها و هم در سایر مناطق ساحلی آماده سازی شده تا گردشگران از بستر دریا استفاده کنند.

نیازمند، با اشاره به فعالیت طرح های سالم سازی از ۸ خرداد ماه امسال، تصریح کرد: طرح ها و شناگاه های استان آمادگی میزبانی خوب از گردشگران را دارند و خوشبختانه در تعطیلات اخیر غریق نداشتیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم با همکاری دستگاه های اجرایی شاهد کمترین غریق در روزهای تابستان باشیم، اضافه کرد: ۲۴۰ نقطه خطرآفرین در سواحل استان شناسایی شده و تلاش داریم با کمک هیئت نجات غریق استان و هماهنگی فرمانداران و دهیاران از هرگونه حادثه جلوگیری کنیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با اشاره به حضور مجموعه جمعیت هلال احمر در مناطق خطرآفرین، یادآور شد: ستادهای ساماندهی سواحل شهرستانی تشکیل شده و ناجیان غریق مستقر هستند.

وی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی هرچه بیشتر به گردشگران درباره مناطق خطرآفرین دریا، اضافه کرد: امیدواریم برنامه طرح ها منظم تر و با کیفیت تر باشد تا گردشگران استفاده مناسبی داشته باشند.

نیازمند از پیگیری جهت پرداخت به موقع حقوق ناجیان غریق خبر داد و گفت: با کمک جمعیت هلال احمر آموزش ناجیان غریق در دستور کار قرار دارد و بیمه ناجیان را در قالب امدادگری دنبال می کنیم.

وی دو طرح را دولتی و مابقی را در اختیار بخش خصوصی دانست و خاطرنشان کرد: اعتبار ویژه جهت برگزاری برنامه ها و جشنواره های فرهنگی در سواحل در نظر گرفته شده و امیدواریم با همکاری فراجا و بسیج امنیت گردشگران را فراهم کنیم و آسیبی به طبیعت و محیط زیست گیلان وارد نشود.

به گزارش تابناک گیلان، سال گذشته ۴۹۰ نفر توسط ناجیان غریق در سواحل گیلان از غرق شدن نجات یافتند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار