کد خبر: ۱۱۱۰۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴ 15 June 2023

مسولان مازندران با پیش بینی حضور میلیونی گردشگران در سواحل با بسیج دستگاه‌های اجرایی استان برای خدمات رسانی به مسافران و اجرای طرح نشاط اجتماعی و فرهنگی تلاش دارند تا سفری دلپذیر برای هموطنان در تابستان پیش رو رقم بزنند.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، طول سواحل کشور حدود پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر است که ۸۹۰ کیلومتر آن در شمال ایران در سه استان مازندران، گیلان و گلستان واقع شده است که به گفته صاحبنظران امر ظرفیت فراوان این سواحل در حوزه مختلف اقتصادی، گردشگری و دریایی می بایست شکوفا شود که فراهم کردن بسترها بویژه در بخش گردشگری در این امر مهم است.

استان مازندران ۳۴۸ کیلومتر ساحل در ۱۵ شهرستان از گلوگاه تا رامسر در غرب مازندران و استان گیلان دارای ۲۸۰ کیلومتر نوار ساحلی در ۹ شهرستان از چابکسر در شرق استان گرفته تا آستارا در غرب و استان گلستان افزون بر یکصد کیلومتر ساحل دارد که در شهرستان های بندرگز، بندرترکمن و گمیشان واقع شده است.

دریای خزر با وسعت ۶۰۰ هزار و ۳۸۴ کیلومتر مربع بزرگترین دریاچه یا کوچکترین دریای جهان محصور در خشکی؛ ثروتی بزرگ در شمال ایران است که بهره مندی از سواحل و مواهبش در زمینه های مختلف نیازمند برنامه ریزی علمی و نقشه راه اصولی است. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار