حجت الاسلام بشارت گفت: رعایت عفاف و حجاب در ادارات دولتی از ضروریات شهرستان فیروزآباد بوده و نسبت به این مسئله بی تفاوت نیستیم و اگر گزارشی به ما برسد، حتما به مسئول آن اداره تذکر خواهیم داد.
کد خبر: ۱۱۱۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳ 20 June 2023

تابناک فارس به نقل از حوزه: حجت الاسلام بشارت در جلسه طلاب و فضلای فیروزآبادی مقیم قم که در ساختمان طلاب استان فارس برگزار شد، به آیه ۳۵ سوره مبارکه مائده اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند متعال در این آیه فرموده است: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسِیلَةَ وَجَاهِدُوا فِی سَبِیلِهِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ / ای اهل ایمان، از خدا بترسید و به سوی او وسیله جویید و در راه او جهاد کنید، باشد که رستگار شوید».

وی ابراز داشت: با توجه به این آیه، اهل بیت علیهم السلام همان ریسمان محکم و وسیله‌ی تقرّب به خداوند هستند و باید متوسل به این بزرگان شد.

امام جمعه فیروزآباد در ادامه به روایتی از امام جواد (علیه السلام) اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در این روایت آمده است: «قَالَ لَهُ رَجُلٌ أَوْصِنِی قَالَ (ع) وَ تَقْبَلُ قَالَ نَعَمْ قَالَ تَوَسَّدِ اَلصَّبْرَ وَ اِعْتَنِقِ اَلْفَقْرَ وَ اِرْفَضِ اَلشَّهَوَاتِ وَ خَالِفِ اَلْهَوَی وَ اِعْلَمْ أَنَّکَ لَنْ تَخْلُوَ مِنْ عَیْنِ اَللَّهِ فَانْظُرْ کَیْفَ تَکُونُ / مردی به آن حضرت گفت: مرا اندرز و سفارش فرما. فرمود: آیا تو اندرز می پذیری؟ گفت: آری. آنگاه امام جواد علیه السلام فرمود: صبر را بالش خود ساز و با فقر دست به گردن شو و شهوت ها را دور ساز و با هوای نفس مخالفت ورز و بدان که همواره در دیدرس خدایی، پس ببین چگونه باید باشی».

سخنران این جلسه در بخش دیگر از سخنان خود بیان داشت: بعد از اغتشاشات سال گذشته، متأسفانه در بسیاری از شهرستان ها شاهد برخی کشف حجاب ها بوده و در فیروزآباد نیز شاهد این مسئله هستیم؛ اما تعداد بانوان باحجاب، عفیفه و با حیا در این شهرستان زیاد است؛ ولی به دلیل حیا و عفتی که دارند، کمتر در خیابان ها حاضر می شوند و حضور برخی بی حجاب ها بیشتر به چشم می آید.

نسبت به حجاب بی تفاوت نیستیم؛ اما بنای ما بر جذب است

حجت الاسلام بشارت اظهار داشت: در راستای تقویت موضوع عفاف و حجاب، جلسات گوناگونی در شهرستان برگزار شده و بحمدالله همراهی های خوبی صورت پذیرفته و با برخی هنجارشکنان، برخورد شده است.

وی ابراز داشت: بنای ما بر جذب است و طرد در دستور کار ما نیست و به همین دلیل پس از پلمپ شدن یکی از مجتمع های تجاری در فیروزآباد، جمعی از کسبه آن مجتمع به دفتر ما آمده و با آغوش باز، پذیرای آنان بودیم و بحمدالله جلسه بسیار خوبی برگزار کردیم که در آن جلسه، سخنان آنان شنیده شد و نکات مهم و حیاتی پیرامون موضوع عفاف و حجاب برای این بزرگواران بیان شد که بسیار استقبال کردند و ما نیز برای باز شدن این مجتمع، سفارشاتی را انجام دادیم.

امام جمعه فیروزآباد خاطرنشان ساخت: رعایت عفاف و حجاب در ادارات دولتی از ضروریات شهرستان فیروزآباد بوده و نسبت به این مسئله بی تفاوت نیستیم و اگر گزارشی به ما برسد، حتما به مسئول آن اداره تذکر خواهیم داد.

نسبت به حجاب بی تفاوت نیستیم؛ اما بنای ما بر جذب است

سخنران این جلسه بیان داشت: شهرستان فیروزآباد نیازمند حضور مبلغان است و در ایام تبلیغی و غیرتبلیغی مشتاق حضور شما هستیم تا ان شاءالله بتوانیم در موضوعات فرهنگی و هنجارهای اجتماعی، ورود مناسبی داشته و اثرگذار باشیم.

حجت الاسلام بشارت در پایان اظهار داشت: امروز جلسات گوناگونی با موضوع عفاف و حجاب با اقشار مختلف برگزار می شود تا بتوانیم به موضوع جهاد تبیین در این زمینه عمل نماییم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار