کد خبر: ۱۱۱۱۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۸ 24 June 2023

نماینده رهبر انقلاب در سیستان و بلوچستان در دیدار با خانواده یکی از شهدای واقعه هشتم مهرماه زاهدان یادآور شد: بعد از بیان گزارش حضرت آقا به بنده تذکر فرمودند بدون هیچ ملاحظه ای باید پیگیر احقاق حقوق مردم باشید.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان با حضور در منزل خانواده‌ شهید سامر شهنوازی به دلجویی و ادای احترام به این عزیزان پرداخت.

پدر شهید سامر شهنوازی از شهدای اهل سنت واقعه هشتم مهرماه زاهدان با بیان نحوه شهادت فرزندش عنوان کرد: وی اولین شهید این واقعه بوده که فیلم آن موجود است و به کمیته های حقیقت یاب، دادسرای نظام و آگاهی استان ارائه نمودم.

در ادامه نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان نیز به طرح مسائلی پرداخت و عنوان کرد: در هشتم مهرماه ۱۴۰۱ اتفاق تلخی رخ داد و بنده نیز در همان تاریخ جهت سخنرانی در اردوی جمعی از دانشجویان استان عازم مشهد مقدس بودم که ظهر جمعه از استان با بنده تماس گرفتند و بنده با افراد مختلف در مورد قضیه گفت‌وگو داشتم که روایت های مختلفی از سوی افراد حاضر در صحنه ارائه می شد که برای ما غیر قابل باور بود.

امام جمعه زاهدان افزود: بلافاصله به استان بازگشتیم و پیگیر ماجرا بودیم و متوجه شدیم که بخشی از چیزهایی که گفته شده درست بود و جدای از درگیری ایجاد شده در درون پاسگاه عده ای از افراد بی گناه در نمازخانه، عیدگاه و یا با فاصله دورتر از پاسگاه مورد اصابت گلوله قرار گرفته اند که برای ما سخت و ناگوار بود.

آیت الله محامی بیان کرد: بنده به محض حضور در استان از مسئولان و افراد مختلفی که شاهد ماجرا بودند گزارش خواستم و مشخص شد که عده ای بی‌گناه کشته شده یا مورد اصابت گلوله قرار گرفته و مجروح شده اند.

وی ادامه داد: باید تدبیر لازم اتخاذ می شد و در عین حال گزارش هایی هم خدمت مقام معظم رهبری ارائه شده بود در عین حال دفتر مقام معظم رهبری از ما گزارش خواستند و بنده نیز آنچه را که دریافت کرده بودم به صورت مکتوب ارائه دادم که مورد توجه ایشان قرار گرفت و عجیب اینجا بود که شخصا به این ماجرا ورود کردند.

آیت الله محامی اظهار کرد: با نگاه مقام معظم رهبری و پیگیری های جدی ایشان در اولین مرحله ای که به تهران سفر داشتم قبل از حضور در جلسه شورای عالی امنیت ملی عازم دفتر مقام معظم رهبری شدم و مطرح شد که «نماینده من بدون هیچ ملاحظه ای باید پیگیر احقاق حق مردم باشد».

وی اظهار کرد: گزارش ارسال شده از ناحیه بنده به دست مقام معظم رهبری رسیده بود و از جانب ایشان نقل کردند که مقام معظم رهبری از اقدامات و گزارش ارائه شده از ناحیه ما تشکر و توصیه هایی داشتند از جمله تاکید بر اینکه هیچ ملاحظه ای در احقاق حق مردم نباشد.

امام جمعه زاهدان بیان کردت: با توجه با تاکیدات مقام معظم رهبری، بنده موارد لازم جهت احقاق حق مردم را فهرست نموده و در جلسه شورای عالی امنیت ملی ارائه کردم که تقریبا مورد تایید اکثریت بود و پس از تصویب نیز مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفته و ابلاغ شد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: حضرت آقا فرمودند که دستگاه ها به وظیفه خودشان عمل کنند اما من می خواهم هیئتی را برای دلجویی به استان بفرستم که در این بین پیگیری مستمر و جدی حضرت آقا حتی برای اعضای دفتر مقام معظم رهبری عجیب بود و در نهایت هماهنگی های لازم صورت گرفت و هیئت اعزامی وارد استان شد که این اتفاق دارای اثرات و برکات فراوان بود از جمله اینکه ابلاغ سلام محبت آمیز مقام معظم رهبری و عطوفت پدرانه ایشان را داشتند و مردم نیز درشهرهای مختلف استان استقبال خوبی از هیئت اعزامی داشتند.

وی اضافه کرد: بنده همانجا به برخی از آقایان در استان گفتم که حضور هیئت اعزامی از سوی مقام معظم رهبری در استان بهترین فرصت برای پیگیری و احقاق حق مردم و نیز پیگیری مشکلات عمومی استان است و لازمه کار را حفظ آرامش شهر و استان می دانستم تا پیگری ها زودتر نتیجه دهد.

آیت الله محامی اظهار کرد: دشمن همواره در صدد ایجاد آشوب و درگیری در استان است اما مردم سیستان و بلوچستان مردمانی صبور، نجیب، شریف و غیور هستند و توطئه های دشمن را بی نتیجه و بی اثر می کنند.

وی افزود: اتفاق هشتم مهرماه سوژه بزرگی برای دشمن بود و می توانست از آن نهایت سوء استفاده را داشته باشد اما همین روشن بینی مردم و همراهی و دلدادگیشان به نظام اسلامی خنثی کننده تلاش های دشمن بود، به گونه ای که هیئت اعزامی از سوی مقام معظم رهبری به هر نقطه از استان که می رفت اولین گلایه مردم این بود که چرا به قوم بلوچ اتهام آشوبگری و تجزیه طلبی زده شده و بنده نیز عنوان کردم که مقام معظم رهبری با این دیدگاه مخالف و بیان نموده‌اند که من در بلوچستان زندگی کردم و هیچ بلوچی تجزیه‌طلب نیست.

آیت‌الله محامی از درگاه خداوند متعال برای شهدای اتفاق هشتم مهرماه زاهدان علو درجات و برای بازماندگان نیز صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت نمود.

وی گفت: امیدواریم خداوند متعال به ما توفیق عنایت کند که میراث دار شهدا بوده و بتوانیم انقلاب اسلامی را به درستی حفظ کنیم و راه وحدت و انسجام امت اسلامی را با قوت و قدرت دنبال کنیم.

همچنین پدربزرگ شهید سامر شهنوازی نیز به بیان نکات مد نظر پرداخت و عنوان کرد: توقع ما از مسئولین نظام اسلامی همین حضور در منازل و دیدار و دلجویی از خانواده شهداست و حضور شما در منزل خانواده شهید باعث شادمانی خانواده و غم را بر ما سبک کرد، هر چند که این اقدام دیرهنگام صورت گرفت.

وی ادامه داد: مردم سیستان و بلوچستان در طول تاریخ همواره به خاک وطن و نظام جمهوری اسلامی ایران متعهد بوده اند هر چند که گاهی نا مهربانی و تنگ نظری هایی از سوی برخی افراد و با سلایق شخصی صورت گرفته اما ما آن را پای نظام جمهوری اسلامی نمی گذاریم.

وی تصریح کرد: مردم توقع داشتند که حضور و تعامل ایجاد شده در شرایط کنونی خیلی زودتر اتفاق می افتاد تا فرصتی برای سوء استفاده نباشد، در حالی که مردم تعهد خود را نشان داده اند اما عملکرد دیرهنگام سبب شد تا زمینه برای سوء استفاده ایجاد شود و از عملکرد دیر هنگام مسئولان گلایه داریم.

پدر بزرگ شهید سامر شهنوازی اضافه کرد: از شرایط و تعامل ایجاد شده در شرایط کنونی شگفت زده نیستیم چرا که توقع ما همین بود و مطمئن بودیم که عدالت در خصوص ما اجرا خواهد شد.

وی گفت: افراد از دست رفته بعضا از خانواده های مستضعف بوده و یا نان آور خانوار بودند که باید زیر چتر حمایتی بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گیرند.

وی اظهار کرد: در برخورد با خاطیان این واقعه در هر رده و سطحی که قرار دارند باید عدالت رعایت شود و توقع داریم به نوعی عمل شود که ذهنیت مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی دچار خدشه نشود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار