مدیرکل صمت گیلان:
مدیرکل صمت گیلان با بیان اینکه ۹۵۰۰ بافنده تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند، گفت: بافندگان مشکلات زیادی در حوزه بیمه تأمین اجتماعی دارند که خواستار رفع آن‌ها هستیم.
کد خبر: ۱۱۱۱۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸ 24 June 2023

خانه خلاق فرش گیلان تاسیس خواهد شدخانه خلاق فرش گیلان تاسیس خواهد شد

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان تیمور پورحیدری صبح شنبه در نخستین جشنواره نو آوری فرش دستباف در گیلان اظهار کرد: قابلیت‌های فرش دست بافت گیلان مطلوب است که باید بیشتر در این حوزه توجه شود.

وی با انتقاد از نگاه منفعلانه به حوزه فرش در گیلان، افزود: فرش گیلان با وجود ۱۳ هزار بافنده فرش نیاز به برندسازی دارد و یکی از قطب‌های تولید این بخش در کشور است.

مدیرکل صمت گیلان با تاکید بر اینکه آسیب‌شناسی در حوزه فرش مورد توجه است، گفت: انگیزش و حمایت از حوزه فرش گیلان در دستور کار قرار گرفته و با احصاء مشکلات و چالش‌ها در راستای حل این مشکلات قدم بر می‌داریم.

پورحیدری با بیان اینکه گیلان در حوزه صادرات فرش قابلیت‌های ارزشمندی وجود دارد، گفت: فرش ایران و گیلان در جهان حرف برای گفتن دارد.

وی با اشاره به اهمیت برندسازی در حوزه فرش افزود: برندسازی در بخش فرش گیلان بدرستی صورت نگرفته است و همین موضوع به چالش‌عدم شناخت فرش گیلان تبدیل شده است.

مدیرکل صمت گیلان با تاکید بر لزوم بازاریابی و اقتصادی‌سازی در حوزه فرش استان بیان کرد: برندسازی و اقتصادی‌سازی در بخش فرش و ابریشم، اشتغال آفرین است.

پورحیدری با اشاره به فعالیت ۱۳ هزار بافنده فرش در گیلان اضافه کرد: تولید فرش از ۱۲ هزار متر مربع به ۵۱ هزار متر مربع افزایش یافته است.

وی ادامه داد: ۹۲ درصد از بافندگان در گیلان خانم هستند و فقط ۸ درصد آقایان در حوزه فرش فعالیت می‌کنند.

مدیرکل صمت گیلان با بیان اینکه ۹۵۰۰ بافنده تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند، گفت: بافندگان مشکلات زیادی در حوزه بیمه تأمین اجتماعی دارند که خواستار رفع آن‌ها هستیم.

پورحیدری با اشاره به چالش‌های اعتباری در بخش ارتقای صنعت فرش، بیان کرد: فرش علاقه مندان زیادی دارد اما به علت مشکلات اعتباری در این بخش ضعیف هستیم.

وی به تشریح بخشی از مشکلات و چالش‌های صنعت فرش پرداخت و افزود: نبود برند مشخص، فقدان اعتبارات و نبود تشکلی خاص در حوزه صنعت فرش بخشی از مشکلات این صنعت است.

گفتنی است که مقرر شد؛ خانه خلاق فرش گیلان با حمایت مرکز ملی فرش کشور احداث گردد و در پایان از فرش دو روی صادراتی محمدی دعویسرایی رونمایی شد و از ۱۲ هنرمند برجسته و پیشکسوت عرصه فرش با اهدا لوح و تندیس تجلیل بعمل آمد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار