مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، با بیان اینکه در سه ماهه بهار سال گذشته ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر به گیلان آمدند، گفت: در مدت مشابه امسال شاهد ورودی ۱۸ میلیون گردشگر به گیلان هستیم که نشان دهنده رشد ۶۵ درصدی است
کد خبر: ۱۱۱۲۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۷ 25 June 2023

بگزارش خبرنگارتابناک گیلان ولی جهانی در جلسه ستاد خدمات سفر استان گیلان، با بیان اینکه آماده پذیرایی از گردشگران استان در ایام تابستان هستیم، اظهار کرد: استان گیلان در تعطیلات نوروز دومین استان پرتردد کشور بوده و لذا طبق پیش بینی ها، شاهد ورود حجم بالای مسافران طی تابستان خواهیم بود.

وی با اشاره به ورود دو میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو به گیلان در سه ماهه بهار سال ۱۴۰۱، افزود: در مدت مشابه امسال سه میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو وارد استان شده که رشد ۴۲ رصدی را نشان می دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، با بیان اینکه در سه ماهه بهار سال گذشته ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر به گیلان آمدند، گفت: در مدت مشابه امسال شاهد ورودی ۱۸ میلیون گردشگر به گیلان هستیم که نشان دهنده رشد ۶۵ درصدی است.

جهانی، از ثبت ۲۲ میلیون نفر/شب اقامت ثابت و موقت طی سه ماهه ابتدای سال جاری خبر داد و اضافه کرد: در مدت مشابه سال گذشته ۱۴ میلیون نفر/شب اقامت داشتیم که با رشد ۵۳ درصدی مواجه است.

وی با اشاره به بازدید بالغ بر سه میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از موزه ها و اماکن گردشگری استان طی بهار سال ۱۴۰۱، گفت: در مدت مشابه امسال چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از اماکن تاریخی و طبیعی و گردشگری استان بازدید کردند که با رشد ۵۰ درصدی مواجه هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، از تمامی شهرستان ها خواست نمازخانه و مراکز خدماتی و رفاهی بین راهی را برای گردشگران فراهم کنند و یادآور شد: در محورهای اصلی و فرعی استان ۲۵۰ واحد خدماتی و رفاهی وجود دارد؛ همچنین ۱۸ مجتمع خدماتی - رفاهی در شش محور گردشگری استان داریم.

تیمور پورحیدری، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز، از تامین کالاهای اساسی پر مصرف برای هم استانی ها و مسافران به ویژه در شهرهای ساحلی خبر داد و خاطرنشان کرد: از تعطیلی خودسرانه واحدهای خدمات رسان شامل نانوایی ها و فروشگاه های زنجیره ای جلوگیری می کنیم.

وی از تشکیل تیم های ویژه بازرسی به ویژه در مسیرهای گردشگری منتهی به دریا خبر داد و اضافه کرد: این تیم های تا ساعت ۲۰ حضور فیزیکی دارند و بعد از این ساعت سامانه ۱۲۴ فعال می شود؛ همچنین گشت های مشترک با تعزیرات و جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی و بسیج اصناف تداوم دارد.

مدیرکل صمت گیلان با تاکید بر لزوم بازرسی از واحدهای خدماتی همچون تعمیرگاه ها و مهمان سراها و تفرجگاه ها و هتل ها و...، اضافه کرد: طی دو ماهه اخیر ۲۸ هزار و ۹۳۵ فقره بازرسی از واحدها انجام و ۳۵۶۵ فقره پرونده به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تشکیل شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار