مدیر کل بهزیستی البرز گفت: ۱۲۸۵ نفر در این استان پشت نوبت فرزندپذیری هستند.
کد خبر: ۱۱۱۲۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰ 26 June 2023

به گزارش «تابناک البرز» وجیهه محمدی فلاح با اشاره به اینکه در حال حاضر  ۱۲۸۸ نفر در نوبت فرزند پذیری هستند، اظهار کرد: سال گذشته ۷۳ مورد فرزندخوانده و امین موقت به خانواده‌ها واگذار شد.

وی با اشاره به جنسیت کودکان واگذار شده، توضیح داد:  از این تعداد ۳۵ دختر و ۳۸ پسر و ۱۶ نفر از آنها هم معلول و دارای بیماری خاص بودند.

به گفته محمدی فلاح متقاضیان پذیرش فرزند دختر در مقایسه با پسران بیشتر هستند.

این مسئول تاکید کرد: در سه ماهه اول سال جاری از کودکان دارای شرایط واگذاری، ۱۵ کودک به صورت فرزند خوانده و امین موقت به خانواده‌های جایگزین تحویل شده  که از این تعداد سه کودک معلول و دارای بیماری خاص بوده‌اند.

مدیرکل بهزیستی البرز افزود: همچنین در حال حاضر تعداد ۳۴۵  کودک از نوزاد تا ۱۸ سال در مراکز شبانه روزی با تفکیک سنی  در۲۱ مرکز شامل سه مرکز دولتی و ۱۸ مرکز غیر دولتی نگهداری و کلیه نیازهای جسمی، روانی و اجتماعی فرزندان تامین می‌شود.

محمدی فلاح گفت: ساماندهی کودکان بی سرپرست و بد سرپرست و کلیه اقدامات در خصوص باز پیوند فرزندان به خانواده زیستی و مراقبت از فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست نزد خانواده جایگزین ( پدربزرگ، عمو و دایی و....)  از وظایف ذاتی این سازمان بوده که این تعداد ۵۰۴  فرزند است و به مبلغ ۱۷ میلیون ریال مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار