شهردار اراک گفت: هدف از اجرای پروژه‌های بازآفرینی، ارتقای محلات هدف بازآفرینی شهری در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، کالبدی و زیست‌محیطی است تا شرایط بهتری برای زندگی شهروندان این محدوده‌ها فراهم شود.
کد خبر: ۱۱۱۲۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷ 27 June 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، علیرضا کریمی افزود: در حال حاضر یکی از پروژه‌هایی که سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری اراک در دست اقدام دارد، آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی به مساحت ۴۳ هزار مترمربع است که تاکنون روکش حدود ۲۷ هزار و ۱۰۰ مترمربع از این معابر انجام شده است.
کریمی گفت: از دیگر اقدامات سازمان عمران شهرداری در حوزه بازآفرینی می‌توان به جدول‌کاری محله های هدف اشاره کرد که حدود سه میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده و تا کنون بخشی از آن انجام شده است.
وی تصریح کرد: راه‌اندازی مرکز توسعه و تهیه سند توسعه محله قنات ناصری از دیگر برنامه‌های سازمان عمران شهرداری است، اعتباری که براساس بودجه سال جاری برای آن دیده شده یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است و شرح خدمات آن برای بارگذاری در سامانه ستاد برای انتخاب مشاور آماده شده است.
وی اضافه کرد: در اقدامی دیگر ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای کف‌سازی گذر معتمد بازار به سمت خیابان حصار در بخش بافت تاریخی در نظر گرفته شده و اجرای این پروژه نیز در دستور کار قرار گرفته است.
شهردار اراک با بیان اینکه راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در کوی امام علی (ع) از دیگر اقدامات است، تاکید کرد: کوی امام علی (ع) دارای سند توسعه محله است و ۱۵ پروژه در این سند دیده شده که برای پی‌ریزی آن مقرر شده است دفتر تسهیلگری در این محدوده راه‌اندازی شود و دستور به‌کارگیری نیرو به این منظور را صادر کرده است.
کریمی تاکید کرد:موضوع بعدی که در دستور شهرداری است، پیگیری تملک بابت پهنه شهید فردین‌پور است که به استناد قانون حمایت از احیا، بازسازی و نوسازی بافت ناکارآمد شهری در حال رایزنی با مالکان هستیم و چنانچه موافق باشند به صورت سهام پروژه آن مجموعه را که نقشه و طرح آن تهیه شده است، به نتیجه می‌رسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار