دبیر شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز به موضوع ارتقاء و اعتلای فرهنگ پوشش عفیفانه اشاره کرد و گفت: متاسفانه طی این سال ها نتوانستیم رسالت خود را در حوزه مد و لباس به خوبی انجام دهیم و دشمنان از همین طریق به ما ضربه می زنند.
کد خبر: ۱۱۱۲۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳ 28 June 2023

وضعیت پوشاک در البرز مناسب نیست/ اولین همایش فعالان مد و لباس غرب کشور برگزار می‌شود

به گزارش «تابناک البرز» سعید جابری انصاری در نخستین نشست کارگروه ساماندهی مد و لباس استان البرز افزود: بایستی با هم افزایی تمام دستگاه ها در استان با کشف استعدادهای نوظهور و ارائه ایده های جدید طرح های جذابی برای نوجوانان و جوانان تولید کنیم.
وی اظهار کرد: متأسفانه امروز از حجاب برای دین‌ستیزی استفاده می‌شود و مخالفان دین به‌صورت عموم و مخالفان انقلاب اسلامی به‌صورت خصوص با حجاب مبارزه می‌کنند در حالیکه حجم فرصت‌های ما بیشتر از آسیب‌هاست.

وی با بیان اینکه جامعه ایران اسلامی اخلاق‌محور است و نسبت به بدی‌ها واکنش نشان می‌دهد اظهار امیدواری کرد با کوشش هنرمندان و متولیان حوزه مد و لباس، گفتگوهای مستمر و مؤثری که متضمن اختلاط مضامین هویتی و مؤلفه‌های فرهنگی باشد، مطرح‌شود تا به ارتقاء و اعتلای فرهنگ پوشش و پویش بیشتر این جامعه منتهی شود.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان البرز فعالیت در حوزه مد و لباس را برای آینده امیدوارکننده دانست و گفت: در حال حاضر وضعیت پوشاک در استان مناسب نیست و قصد داریم تا نخستین همایش تخصصی مد و لباس غرب کشور را با حمایت تمام دستگاه ها و ارگان های مختلف موجود در استان برگزار کنیم.

وی افزود: از اداره کل صنعت ومعدن استان برای حمایت از تولید کنندگان پوشاک اسلامی ایرانی انتظار داریم با برنامه ریزی در این جهت فعالیت کنند تا البسه و پوشاک اسلامی ایرانی را از لحاظ وفور و قیمت مناسب در اختیار عموم مردم قرار دهند.

وی با بیان اینکه قیمت چادر که لباس اسلامی ایرانی می باشد بسیار گران است، تصریح کرد: ما بایستی یک مدل مناسب و طرح و ایده های جدید که تبدیل به تولید شوند تا هم تولید کننده مد و لباس از آن منفعت کسب کند و هم عموم مردم از آن استفاد کنند را اجرا کنیم.

جابری انصاری از اتحادیه پوشاک استان و تمام افرادی که طرح و ایده مناسبی در این زمینه دارند دعوت کرد تا با هم افزایی و همفکری آنها بتوانند فرهنگ اسلامی ایرانی را در استان البرز محقق کنند.

راه اندازی محل دائمی عرضه پوشاک اسلامی ایرانی توسط سپاه البرز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز به تقویت کارگروه مد و لباس استان البرز تاکید کرد و گفت: خوشبختانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان البرز در حال راه اندازی محل دائمی برای عرضه پوشاک اسلامی ایرانی در دست اجراء دارد که می تواند سهم بسزایی در جهت ارائه پوشاک زیبا، سالم، مناسب و در دسترس برای تمامی اقشار جامعه باشد .

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز اظهار کرد: متدینین استان از ما انتظار دارند تا با این هنجارشکنان برخورد نمائیم از این رو ما می توانیم از ظرفیت تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر ، تلویزیون های شهری و مکان های تبلیغی شهر برای رعایت حجاب و عفاف و همینطور در مجتمع های تجاری ، فروشگاه های البسه و مواد غذایی ، کسبه و اصناف ، اماکن فرهنگی و هنری، پارک ها و فضای سبز سطح استان البرز استفاده کنیم و تذکرهای لازم از سوی مدیران این فروشگاه ها صورت پذیرد تا با عده ای معدود که قصد دارند با بی بند و باری و هنجارشکنی این فعل حرام را ترویج دهند و نظام ارزشی و هنجارهای حاکم بر جامعه را خدشه دار کنند را اطلاع رسانی کنیم.

جابری انصاری اضافه کرد: بایستی طراحان بتوانند جریان سازی فرهنگ حجاب و عفاف را با رویکرد جدید و جوانگرایانه و سبک زندگی اسلامی ایرانی را در جامعه توسعه و ارتقاء دهند که ما نیازمند یک برنامه جامع در حوزه مد و لباس هستیم و نمی‌توانیم هر سال برنامه جدیدی را طراحی کنیم اما می‌توانیم یک الگوی ثابت را برنامه ریزی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار