مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: بر اساس آمار مربوط به تعداد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان‌های حمایتی شامل بهزیستی و کمیته امداد امام(ره)، بیش از ۹۰ هزار زن سرپرست خانوار در استان خوزستان وجود دارد.
کد خبر: ۱۱۱۳۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹ 04 July 2023

مریم مراد اسکندری با اشاره به وضعیت زنان سرپرست خانوار در خوزستان اظهار کرد: خوزستان یکی از استان‌هایی است که بیشترین تعداد زنان سرپرست خانوار را دارد. تعداد زنان سرپرست خانوار در خوزستان بالا است و روند افزایشی نیز دارد.

وی افزود: بر اساس آمار مربوط به تعداد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان‌های حمایتی شامل بهزیستی و کمیته امداد امام(ره)، بیش از ۹۰ هزار زن سرپرست خانوار در استان خوزستان وجود دارد؛ احتمالا زنان با کرامت دیگری نیز وجود دارند که به این دو ارگان مراجعه نکرده‌اند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: متاسفانه هر ساله جمعیت زنان سرپرست خانوار رشد دارد؛ این مساله به دلیل فوت همسر برخی زنان، طلاق برخی از زنان و همچنین رسیدن دختران به تجرد قطعی رخ داده است.

وی با اشاره به مشکلات زنان سرپرست خانوار افزود: در برخی از این خانواده‌ها آسیب‌هایی ایجاد می‌شود و به دلیل ضعف‌های احساسی و عاطفی و بنیه ضعیف مالی، ممکن است به سمت و سوی بزه بروند در نتیجه کودک این خانواده‌ها از آموزش و تحصیل جا می‌ماند، خانواده را دچار بحران و آسیب می‌کند و جامعه را نیز درگیر خواهد کرد.

مراداسکندری عنوان کرد: قاعدتا زنان سرپرست خانوار به دو سازمان حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) ارجاع داده می‌شوند تا از امکانات و مزایای یکی از سازمان‌ها استفاده کنند.

وی بیان کرد: معاونت امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان نیز از طریق انعقاد قراردادهایی با صندوق‌های کارآفرینی از جمله صندوق کارآفرینی امید، برخی از زنان سرپرست خانوار را برای دریافت تسهیلات کارآفرینی به منظور توانمند شدن به این صندوق‌ها معرفی می‌کند تا به استقلال حداقل مالی برسند.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار