رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری سه نفر که با صدور چک بلا محل از فروشندگان اجناس در سایت دیوار۲۰ ميليارد ريال کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۳۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹ 04 July 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی،سرهنگ کارآگاه " کامیار چهری" درتشریح این خبر گفت: در پی وصول شکایت تعدادي از شهروندان اراکی به پلیس آگاهی استان مرکزی مبنی بر ارائه چک های بلا محل توسط افرادی ناشناس به آنها، پرونده ای تشکیل و موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از شاکیان مشخص شد این افراد آگهی فروش تعدادی از اجناس خود را در سایت دیوار قرار داده و متهمان پس از تماس تلفني، مشخصات هويتي مالباختگان را برای ثبت چک دریافت و سپس به مالباختگان مراجعه و درقبال دريافت کالا يک برگ چک صيادي ثبت شده تحويل و از محل متواري مي شدند.
وی خاطر نشان کرد: در ادامه تحقیقات پلیس مشخص شد مالباختگان با تصور اينکه چک صيادي و ثبت شده است به متهمان اعتماد کرده و پس از مراجعه به بانک متوجه مي شوند چک دريافتي بلامحل و فاقد اعتبار است.
رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی با اشاره به شناسایی و دستگیری سه نفر کلاهبردار در تحقیقات تکمیلی کارآگاهان پلیس آگاهی استان اظهار داشت: متهمان به ۳۰ فقره کلاهبرداری به ارزش ۲۰ میلیارد ریال با ترفند صدور چک های بلا محل در قبال خرید اجناس با ارزش از طریق آگهی های سایت دیوار اعتراف کردند.
سرهنگ چهری یادآورشد: متهمان دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده و معرفی به مرجع قضائی، با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار