استاندار اصفهان گفت : پایین‌ترین سطح مشارکت در انتخابات نظام جمهوری اسلامی از بالاترین میزان مشارکت در انتخابات مدعیان دموکراسی بیشتر است و میانگین مشارکت مردم در انتخابات پس از انقلاب ۷۲ درصد بوده است.
کد خبر: ۱۱۱۳۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸ 04 July 2023

سیدرضا مرتضوی ظهر سه شنبه در همایش منطقه‌ای آموزش انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: میانگین مشارکت مردم در انتخابات پس از انقلاب ۷۲ درصد بوده است.

وی با اشاره به تیتر رسانه‌های خارجی و تمرکز آنها بر مشارکت حداکثری مردم در انتخاب گفت: جریان رسانه‌ای دشمن نمی‌خواهد و نمی‌گذارد مشارکت گسترده مردم در انتخابات کشورمان، به‌خوبی در دنیا منعکس شود.

استاندار اصفهان ادامه داد: مشارکت بالای مردم موجب یاس دشمن می‌شود و نگاه امیدآفرین در داخل را تقویت می‌کند و در همه انتخابات جمهوری اسلامی، مشارکت حداکثری از اصلی ترین سیاست‌های انتخاباتی کشور بوده است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: مشارکت گسترده مردم در انتخابات هم در سطح ملی هم در سطح بین المللی افتخار آفرین است و حضور با صلابت مردم باعث می‌شود دشمن با یک نگاه یاس آلود، در اتاق‌های فکر خودش نسبت به تغییر چیدمان برای مقابله با کشورمان اقدام کند و با نگاه کردن به تیتر رسانه‌های دشمن پس از انتخابات در ایران می‌توان به این حقیقت پی‌بُرد.

استاندار اصفهان صداقت و راستی را اصل مهم برای برگزار کنندگان انتخاب برشمرد و گفت: مسؤولیت پذیری و قانون گرایی و رعایت عدالت و انصاف و رعایت مصالح ملی اصول اساسی است که باید به بیش از پیش در ایام انتخابات به‌کار بست.

وی تلاش برای رشد و تعالی فرهنگ مشارکت انتخاباتی را وظیفه مهمی برای فرمانداران برشمرد و گفت: تلاش برای امید آفرینی در جامعه با اجرای قوانین و آئین نامه‌های انتخابات، بدون نگرش قومی و قبیله‌ای باید انجام شود.

مرتضوی به‌کارگیری افراد آموزش دیده و ایجاد توانمندی در افراد مشارکت کننده در انتخابات را امری ضروری برشمرد و گفت: باید در شعب اخذ رأی از افراد با تجربه و خوشنام در کنار افراد جوان استفاده کرد تا انتقال تجربیات نیز صورت بگیرد.

وی تعامل سازنده با تمام افراد مؤثر در انتخابات را ضروری دانست و گفت: حفظ بی طرفی بدون در نظر گرفتن گرایش سیاسی و دوری از هرگونه تبعیض زمینه ساز مشارکت حداکثری است و برنامه ریزی برای ارتباط با افراد مؤثر از اقشار مختلف تأثیر گذار ضروری خواهد بود.

استاندار اصفهان به حفظ بی طرفی در اظهارنظرها برای جلوگیری از ایجاد شائبه در ذهن‌ها تاکید کرد و گفت: ایجاد و حفظ روحیه انتقاد پذیری و پاسخگویی و ارائه گزارش‌های به‌موقع به ستاد انتخابات و رازداری و صیانت از اسرار باید توسط مجریان رعایت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار