مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار ی کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت اطلاع رسانی آثار مخرب مصرف مشروبات الکلی توسط رسانه‌ها تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۱۳۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸ 05 July 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مسعود نوری در نشست کمیته پیشگیری و مقابله با مشروبات الکلی تصریح کرد: باید با فرهنگ سازی صحیح و شفاف در رابطه با مضرات، خطرات و آسیب‌های جدی که مشروبات الکلی ایجاد می‌کند جامعه با اطلاع شوند.
وی تصریح کرد: در این خصوص آموزش و فرهنگ سازی لازم برای مقابله با مشروبات الکلی باید در دستور کار قرار گیرد.
نوری خواستار نظارت بیشتر بر محل‌های گردشگری شد.
وی با بیان اینکه این نشست از چند جهت برای ما اهمیت دارد، چرا که مرتبط با اعتقادات دینی ماست و حرام بودن آن مسجل است، ابراز داشت: اقدام جدی در راستای پیشگیری و مبارزه با مشروبات الکلی جز قوانین الهی است.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار اظهار داشت: اجتماعی کردن بحث مبارزه با مشروبات الکلی در استان امری ضروری و مهم است.
وی بر عوارض مخرب اجتماعی مشروبات الکلی اشاره و تصریح کرد: عوارض علمی و پزشکی الکل بر کسی پوشیده نیست و مصرف الکل چه به صورت کوتاه مدت و چه بلند مدت می‌تواند تاثیرات بسیار مخرب جسمی و روحی روانی برای انسان در بر داشته باشد.
به گفته وی، طبق یافته‌های پزشکی آسیب‌ها و بیماری‌هایی که با مصرف الکل به بدن وارد می‌شود را بسیار دشوار و سخت می‌توان درمان کرد.
نوری عنوان کرد: مصرف الکل در طول زمان آسیب‌هایی را به صورت نهان بر اعضای درونی بدن وارد می‌کند و زمانی بیماری‌ها آشکار می‌شوند که برخی از اعضای بدن را از کار انداخته است.
مدیرکل امور احتماعی استانداری، خواهان اطلاع رسانی مستمر از آسیب‌های بسیار خطرناک مشروبات الکلی در جامعه به خصوص بین جوانان و نوجوان شد.
در این نشست اعضای کمیته در رابطه با راهکار‌های فرهنگی اجتماعی برای پیشگیری از مصرف مشروبات الکلی پیشنهاد‌هایی ارائه دادند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار