کد خبر: ۱۱۱۳۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶ 07 July 2023

به گزارش تابناک مازندران از  روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران ، نماینده ولی فقیه مازندران در خطبه های نماز جمعه گفت:

اقتدار نظام اسلامی تبلور عید غدیر خم و ولایت فقیه است.

بر اساس این گزارش، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه های نماز جمعه این هفته ساری در مصلای امام خمینی(ره) این شهر افزود: دست‌های خونین آمریکا و مدعیان صلح از زیر آستین‌های حریری آنها بیرون آمده و امت اسلام می داند که استکبار جهانی طی یک قرن بیش از ۱۰۰ جنگ راه انداخته و خون های بیگناهی را در مناطق مختلف دنیا و بخصوص در منطقه غرب آسیا ریخته است.
امام جمعه ساری اضافه کرد: دهه ولایت بهترین فرصت برای جهاد تببین و معرفی بهتر این واقعه مهم و سرنوشت ساز تاریخ اسلام است.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: اگر چه برگزاری جشن اقدام بسیار مطلوب و شایسته تحسینی است، اما در کنار آن باید با شناخت دقیق امام علی (ع) و فلسفه غدیر، برای انتقال این فرهنگ ماندگار اسلام تلاش کرد.
خطیب جمعه ساری همچنین با بیان این که، در قرآن و روایات موضوعی مهم تر از امامت، ولایت و وصایت امیرالمومنین و ائمه طاهرین علیه السلام وجود ندارد، تصریح کرد: موضوعی که در جریان غدیر، در قله و اوج برای فهم تمام حقایق ناب بشری قرار گرفت.
امام جمعه ساری با اشاره به اینکه فرهنگ غدیر، حل المسائل بحران های بشری است، گفت: امروزه بحران جهان، بحران مدیریت است.
این مقام مسوول اضافه کرد: جهان اسیر طاغوت هایی است که ملت ها را به سوی پرتگاه بی هویتی می کشانند. از این رو مدیریت جهانی، امر مهمی است و پیامبر(ص) در غدیر می خواستند این مشکل عالم را برای همیشه حل کنند. 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار