متوسط دمای مازندران تا هفته آینده
آسمان مازندران امروز تا دوشنبه صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش محسوس دما پیش بینی می شود بیشینه دما در شهرهای غربی تا 34 درجه و در شهرهای مرکزی و شرقی بین 35 تا 38 درجه خواهد بود
کد خبر: ۱۱۱۳۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱ 08 July 2023

به گزارش تابناک مازندران، سازمان هواشناسی کشور آخرین وضعیت جوی مازندران و سایر نقاط کشور را پیش بینی کرد. 

آخرین وضعیت جوی مازندران تا هفته آینده+جدول  

بر اساس این گزارش ، امروز شنبه در ارتفاعات غرب مازندران و شمال آذربایجان غربی ابرناکی و رگبار پراکنده، یکشنبه و دوشنبه (۱۸و۱۹ تیر) در شمال آذربایجان غربی، سه‌شنبه (۲۰ تیر) در شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و مازندران و چهارشنبه (۲۱ تیر) در گیلان، مازندران و گلستان رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در سایر مناطق کشور طی پنج روز آینده آسمانی صاف انتظار می‌رود، ادامه داد: از امروز تا دوشنبه و طی روز چهارشنبه در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل، بخش‌هایی از جنوب شرق، جنوب سمنان، تهران، بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق، در بعضی ساعات وزش باد نسبتا شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: طی سه روز آینده در نوار غربی کشور افزایش سرعت باد، نفوذ گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

وی تصریح کرد: امروز در اغلب مناطق کشور به‌ویژه شمال غرب کشور و استان‌های واقع در سواحل دریای خزر افزایش دما رخ می‌دهد.

ضیاییان گفت: یکشنبه تنگه هرمز و دریای عمان و دوشنبه علاوه بر این مناطق نواحی شرقی خلیج فارس نیز مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۱۸ تیر) صاف، گاهی وزش باد، در بعضی ساعت‌ها غبار رقیق و در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه ( ۱۹ تیر) صاف و در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۱۷و ۱۸ تیر) اهواز با دمای ۴۹ درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای ۱۱ و ۱۰ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار