کد خبر: ۱۱۱۴۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۵ 09 July 2023

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی هیئت نجات غریق و غواصی شهرستان فریدونکنار ؛ یکی از مهمترین عواملی که موجب بروز غریق برای شناگران می‌شود، عدم توجه شناگران به هشدارهای منجیان غریق مستقر در سواحل است.

منجیان غریق مستقر در سواحل به علت آشنایی به فن شنا ، امداد و نجات و همچنین آگاهی نسبت به وضعیت ساحل و دریا در منطقه تحت نظر خود بعنوان فردی باتجربه و حافظ جان شناگران و دلیل آرامش خانواده‌ها در سواحل به شمار می‌رود.

متاسفانه عدم آگاهی مسافران به خطرات موجود در دریا آنان را به کام مرگ می‌کشاند.در کلیپ بارگذاری شده مشاهده کنید که بعلت عدم توجه شناگران به هشدارهای منجیان غریق ،کوروش میری سرناجی سواحل غرب فریدونکنار مجبور می‌شود تا از بلندگو استفاده نماید و در کلیپ دوم ناجی مستقر در سواحل شرقی فریدونکنار بعلت آگاهی از وضعیت دریا در آن منطقه مجبور می‌شود تا برای خروج شناگران وارد آب شود.

متاسفانه این عدم توجه به هشدارهای منجیان غریق توسط شناگران که به حالت فراگیر تبدیل شده است، انرژی قابل توجهی از ناجی می‌گیرد که ممکن است در زمان حادثه نتواند به خوبی به وظایف خود عمل کنند.

تا کنون ۱۵ مسافر از غرق شدن در دریا توسط منجیان غریق شهرستان فریدونکنار نجات یافتند که اکثرا بدون توجه به هشدارهای منجیان غریق در دریا پیشروی کرده و دچار غریق شدند.

در آمار نجات یافته‌ها اسامی چهار کودک زیر ده سال دیده می‌شود که می‌توانست در صورت غرق شدن این کودکان به فاجعهای غیرقابل جبران برای خانواده‌ها تبدیل شود ، اما منجیان غریق با جان و دل به دریا زدن و جان خود را به خطر انداخته تا جان آنان را نجات دهند.

در آخر از همه عزیزانی که برای شنا به دریای مازندران مراجعه می‌کنند خواستارم تا هشدارهای منجیان غریق مستقر در سواحل را جدی و همکاری لازم را با آنان داشته باشند.

خبر: مرتضی_علیزاده خبرنگار تابناک در فریدونکنار 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار