مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مدت چهار روز مهمان بچه‌های استان کرمانشاه شد.
کد خبر: ۱۱۱۴۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲ 09 July 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس محمد خیاط‌زنجانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه ضمن تبریک روز ادبیات کودک و نوجوان، اظهار کرد: این روز از سوی شورای انقلاب فرهنگی در راستای پاسداشت مهدی آذریزدی نویسنده خوب کشورمان، به عنوان روز رسمی ادبیات کودک و نوجوان اعلام شده است.

وی ادامه داد: نام آذریزدی با نام کتاب «قصه‌ها خوب برای بچه‌های خوب» برای همه ما آشنا است و سال‌ها‌ست که نسل‌های گذشته و امروز از خواندن این کتاب لذت می‌برند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه ادبیات را عنصر هویت‌بخش هر جامعه دانست و گفت: اگر می‌خواهیم کودکان و نوجوانان هویت غنی ایرانی و اسلامی خود را به درستی فهم کنند باید توجه ویژه‌ای به ادبیات کودک و نوجوان با فرهنگ‌های بومی و زبان‌های بومی و محلی داشته باشیم.

وی افزود: کودکان و نوجوانانی را در استان داریم که در حوزه ادبیات قلم‌زنی می‌کنند و آثاری تولید می‌کنند.

خیاط‌زنجانی، از اضافه شدن نزدیک به ۳۰ هزار کتاب به قفسه‌های کتاب کانون پرورش و فکری استان خبر داد و گفت: امروز با رونمایی این موضوع برای مراکز مختلف در سطح استان ارسال می‌شود.

وی با اشاره به رونمایی از دو کتاب حوزه کودک و نوجوان، گفت: ۲ تا از ۱۱ هزار کتاب منتشر شده کانون پرورش فکری در کشور توسط نویسندگان کرمانشاهی بوده که فردا صبح در مراسمی رونمایی خواهد شد.

وی گفت: تماشاخانه سیار هم از امروز تا چهارشنبه در شهرستان‌های استان در قالب برنامه‌های ویژه‌ای تئاتر، مسابقه، کتابخوانی، قصه‌گویی به اجرا در خواهد آمد و همراه آن کارناوال کتاب کانون نیز خواهیم داشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار