فرمانده هوانیروز ارتش گفت: رژه هوایی و زمینی ارتش در بحبوحه سال 58 با توجه به فعالیت منافقین و معاندینی صورت گرفت که به دنبال ضربه زدن یا انحلال ارتش بودند تا به انقلاب ضربه وارد کنند اما ارتشی‌ها با برپایی رژه و بیعت با حضرت امام(ره) دشمنان را ناکام گذاشتند.
کد خبر: ۱۱۱۴۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸ 11 July 2023

به گزارش تابناک قم، مراسم یادبود رژه باشکوه هوایی و زمینی کارکنان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی در برابر امام خمینی(ره) در 19 تیر 58 پیش ازظهر امروز با حضورامیرسرتیپ خلبان یوسف حیدری فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی و امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در باغ موزه دفاع مقدس قم برگزار شد.

امیر سرتیپ خلبان یوسف قربانی با اشاره به این روز باشکوه در تاریخ انقلاب اسلامی اظهار کرد: رژه هوایی و زمینی کارکنان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی جریانی بود که در بحبوحه سال 58 با وجود منافقین و معاندین بسیار در کشور صورت گرفت. اوایل انقلاب افرادی با نفوذ به دنبال ضربه به ارتش و برخی هم به دنبال انحلال ارتش بودند تا به انقلاب اسلامی ضربه وارد کنند. از طرفی مستشاران آمریکایی که این ناوگان در اختیارشان بود اذعان کرده بودند، بدون حضور آنان این ناوگان از کار افتاده و از بین می‌رود.

وی با اشاره به اهمیت این رژه در تاریخ انقلاب اسلامی بیان کرد: وقتی فرماندهان ارتش طرح این رژه را با وجود اوضاع و احوال سیاسی آن زمان کشور، محضر امام خمینی(ره) می‌برند ایشان ضمن موافقت می‌فرمایند حتما انجام شود. سپس مقرر می‌شود 100 فروند بالگرد توسط خلبان‌های جوان در این بیعت حضور یابند اما با توجه به فضای شهرقم، پنجاه فروند بالگرد و همچنین یگان‌های پیاده نیروی زمینی با حضور در محضر امام خمینی(ره) بیعت ارتش جمهوری اسلامی را اعلام می‌نمایند.

قربانی اضافه کرد: امام خمینی(ره) در حضور فرماندهان ارشد وقت نیروی زمینی و هوانیروز ارتش با بالا بردن دست خود اعتماد خود و مردم را به آن ها اعلام کرده و از این حرکت خلبانان نیز تقدیر کردند سپس خلبانان درخواست ملاقات با امام(ره) را می‌کنند. امام ضمن قبول این درخواست میفرمایند یکبار دیگر بالگرد‌ها به آسمان بیایند. بعد از این جریان آیت الله اشراقی به نمایندگی از امام(ره) با خلبانان هوانیروز ملاقات و از ایشان تقدیر و تشکر می‌کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار