رئیس پلیس فتای استان ایلام؛
رئیس پلیس فتای استان ایلام از افزایش ۱۱ درصدی کلاهبرداری مجازی در استان ایلام طی سال جاری خبر داد و گفت: ۴۸ میلیارد ریال از شهروندان استان ایلام در فضای مجازی کلاهبرداری شده است.
کد خبر: ۱۱۱۴۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶ 11 July 2023

به گزارش تابناک ایلام، سرهنگ علی رضا یعقوبی اظهار داشت: بررسی پرونده‌های قضائی واصله با موضوع کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز به پلیس فتا در ۱۰۰ روز اول سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد در این مدت مبلغ ۴۸ میلیارد ریال از شهروندان استان ایلام در فضای مجازی کلاهبرداری شده است.

وی افزود: اگر چه در این مدت نسبت به ۱۰۰ روز اول سال ۱۴۰۱ متاسفانه شاهد افزایش ۱۱ درصدی کلاهبرداری در استان ایلام بوده‌ایم، اما با تلاش کارشناسان پلیس فتا تاکنون مبلغ ۳۳ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال از کل مبلغ کلاهبرداری شده به حساب مالباختگان عودت شده و استرداد مابقی وجه نیز در دست اقدام است.

سرهنگ یعقوبی ادامه داد: باتوجه به اطلاع رسانی‌های فراوان ، مهمترین و اصلی ترین دلیل وقوع کلاهبرداری اینترنتی در استان ، اعتماد آگاهانه، سریع و نابجای شهروندان ایلامی به افراد کلاهبردار در فضای مجازی است به طوری که شهروندان پس از مشاهده اگهی فروش کالا و خدمات در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های واسط از جمله تلگرام، اینستاگرام، دیوار و ... قبل از تحویل گرفتن کالا و خدمات، اقدام به واریز وجه به حساب صاحب اگهی می‌کنند و در ادامه هیچ کالایی برای آنان ارسال نمی‌شود و سپس متوجه می‌شوند که از آنان کلاهبرداری شده است.

رئیس پلیس فتا ایلام در پایان به شهروندان استان ایلام توصیه کرد: درج آگهی جعلی فروش کالا و خدمات از روش‌های رایج کلاهبرداری اینترنتی است لذا شهروندان گرامی قبل از تحویل کالا از واریز وجه به حساب صاحبان اگهی خودداری کنند./ع

بیشتر بخوانید :

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار